Autorskim radom „134, Sveta Geometrija“ Dušana Jovovića, Srbija prvi put nastupa na Londonskom bijenalu dizajna, koje je svečano otvoreno u umetničkoj galeriji „Somerset house“.
Autorski rad Jovovića je već nakon samog otvaranja privukao veliku pažnju publike i figurira kao jedan od najposećenijih i najslikanijih projekata na ovogodišnjoj manifestaciji.
Rad je inspirisan srpskim ornamentima srednjeg veka i istražuje kako da bolje razumemo odnos umetnosti, nauke, tehnologije i teologije. Od kosmologije do veštačke inteligencije, koje metode nam mogu omogućiti da razumemo odnos između ljudi i sveta u kome živimo? Umetnički eksperiment počinje predmetom sa motivima srpskih ornamenata srednjeg veka. Ovo će biti centralna tačka u kojoj će se rotirati tehnologije poput svetlosti i veštačke inteligencije, video-mape – procena odnosa između čovečanstva i mašina.
Projekat, koji je odgovorio na temu Londonskog bijenala dizajna „Globalna igra: Remapiranje saradnje“, a kojim se naša zemlja prvi put predstavlja na jednom od najprestižnijih događaja u oblasti dizajna i inovacija, izabran je na konkursu Muzeja primenjene umetnosti u Beogradu, ustanove koja realizuje nastup Republike Srbije, u ime Ministarstva kulture.
Posetioci bijenala dizajna do 26. juna će imati priliku da pogledaju projekat srpskog paviljona zajedno sa radovima više od 40 dizajnera iz čitavog sveta.
Bijenale dizajna u Londonu 2023. godine realizuju „Het Nieuwe Instituut“, holandski nacionalni muzej i Institut za arhitekturu, dizajn i digitalnu kulturu, na čelu sa generalnim i umetničkim direktorom Arikom Čenom. Osnovano 2016. godine, bijenale ima za cilj promociju međunarodne saradnje i globalne uloge dizajna, sa izložbama i instalacijama koje „demonstriraju ambiciju stvaranja univerzalnih rešenja za probleme koji se tiču svih nas”, kroz izložbene postavke iz celog sveta.
Bonus video: Izložba Vuka Vidora