Nezavisna regionalna kulturna organizacija Hartefakt, sa sedištem u Beogradu, raspisala je pre neki dan konkurs za najbolji savremeni angažovani celovečernji dramski tekst na srpskom, hrvatskom, bosanskom, slovenačkom, makedonskom ili crnogorskom jeziku, saopšteno je iz ove organizacije.
Pravo učešća na konkursu imaju autori i autorke sa prebivalištem na teritoriji Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Slovenije, Makedonije, Kosova i Srbije.
Žiri u sastavu Vedrana Božinović (glumica i dramska autorka), Biljana Srbljanović (dramska autorka) i Novica Antić (prevodilac i upravnik Ateljea 212) doneće odluku o pobedničkom tekstu i sačiniti uži izbor od pet najuspešnijih tekstova. Osnovni kriterijum prilikom odlučivanja žirija, kako preciziraju iz Hartefakta, biće umetnička vrednost i društvena angažovanost. Pravo učešća na konkursu imaju samo originalni, do sada neobjavljeni i neizvođeni tekstovi.
Osvajanje prvog mesta na konkursu podrazumeva dodelu novčane nagrade. Takođe, nagrada podrazumeva i otkup autorskih prava za premijerno izvođenje pobedničkog komada u produkciji Hartefakta u jednom od regionalnih pozorišta. Hartefakt se obavezuje da će, u elektronskoj formi, objaviti zbirke sa pet dramskih tekstova koji uđu u uži izbor konkursa.
Konkurs je otvoren do 10. oktobra, a rok za donošenje odluka je decembar ove godine.
Podsetimo, do sada su na ovom konkursu pobedile sada već poznate drame: „Radnici umiru pevajući“ Olge Dimitrijević, „Šta je ona kriva nije ništa ona kriva“ Vesne Perić, „Poslednji afterparti“ Dina Pešuta, „Prozor“ Katarine Nikolić…
Bonus video: Pisci na Krokodilu