Dara ispala iz trke za Oskara, Aida u užem izboru

Kultura 10. feb. 202107:47 > 14:21
Podeli:
dara iz jasenovca
Foto: Promo

Na listi užeg izbora Američke akademije filmske umetnosti i nauke za 93. nagradu po redu, u kategoriji za najbolji međunarodni film, nema Dare iz Jasenovca. Ipak, među 15 kandidata jeste film Bosne i Hercegovine “Quo Vadis, Aida?”, koji će se za nagradu sa stranog govornog područja boriti sa ostvarenjima iz još 14 zemalja.

Sa sajta Variety.com prenosimo listu kandidata.

“Another Round” (Danska) – režija Tomas Vinterberg

“Better Days” (Hong Kong) – režija Derek Cang

“Charlatan” (Češka Republika) – režija Agnješka Holand

“Collective” (Rumunija) – režija Aleksander Nanau

“Dear Comrades!” (Rusija) – režija Andrej Končalovski

“I’m No Longer Here” (Meksico) – režija Fernando Frias

“Hope” (Norveška) – režija Maria Sødal

“La Llorona” (Gvatemala) – režija Jayro Bustamante

“The Mole Agent” (Čile) – režija Maite Alberdi

Pročitajte još:

“Night of the Kings” (Obala Slonovače) – režija Filipe Lacot

“Quo Vadis, Aida?” (Bosna i Hercegovina) – režija Jasmila Žbanić

“Sun Children” (Iran) – režija Majid Majidi

“Two of Us” (Francuska) – režija Filipo Menegeti

“A Sun” (Tajvan) – režija Čung Mong-hong

“The Man Who Sold His Skin” (Tunis) – režija Kaouter Ben Hania

Podsetimo, film reditelja Predraga Gage Antonijevića „Dara iz Jasenovca“, o stradanju Srba u zloglasnom ustaškom logoru, izazvao je poslednjih dana mnoge reakcije. Takođe, film nije bio na listi nominovanih za 78. Zlatni globus, čija dodela je zakazana za 28. februar, što je bio prilično loš znak za srpskog kandidata za Oskara. Izbor za ovu nagradu često je pokazatelj rasploloženja među članovima Akademije kada su u pitanju i filmovi za Oskara.

Kako je prethodno naveo Filmski centar Srbije, film “Dara iz Jasenovca“ je emotivno snažna drama koja se bavi istorijskom traumom nudeći pre svega poštovanje prema žrtvama. Tema je izuzetno značajna, bolna i traumatična, pri čemu je film izbegao zamku da se ponovo probude aveti prošlosti jer nije stavljen u politički diskurs. Tragične okolnosti nisu predočene u kontekstu opšteg zločina, već je tragedija personalizovana. Zločin ima svoje ime i prezime, tako da se film ne bavi brojkama i opštim mestima, već pojedinačnim sudbinama, stvarajući na taj način veoma sugestivnu sliku tragedije koja se dogodila. Bila je potrebna velika hrabrost celokupne autorske ekipe da se prihvati tako delikatne teme.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar