Đorđe Balašević. Foto: Goranka Matić

Đorđe Balašević je te 1989. baš bio komotan na slikanju, što je neuobičajeno za njega. Bio je opušten i srećan i taj trenutak smo ovekovečili na poseban način, priča za Nova.rs istoričarka umetnosti i fotografkinja Goranka Matić, koja je slavnog kantautora imala prilike da slika u više navrata.

Goranka Matić je za naš portal odabrala Đoletove tri fotografije koje su deo njene dragocene arhive.

– Baš volim ovu njegovu sliku sa mačkom, psom i patikama. Došla sam tada prvi put kod njih u kuću a mislim da je to bilo zbog intervjua za „Start“. Ljubazno su me dočekali, baš su bili predusretljivi, devojčice su tada bile male, sin se nije još uvek rodio. I hteli smo da napravimo nešto drugačije, otkačenije. I on je nešto pričao kako ima mnogo patika, i ne znam kome je palo na ideju da ih iznese, meni ili njemu, uglavnom, odjednom smo bili okruženi patikama. Napravili smo totalni haos, a kod njih u kući je inače bilo sve cakum-pakum. Lesika i domaća maca su se savršeno uklopile u Đoletovu idilu – priseća se Goranka, koja je tada ovekovečila Balaševića posebno sa kućnim ljubimcima.

Đorđe Balašević 1989. godine Foto: Goranka Matić

Razumela ga je, kako kaže, što nije želeo da bude često u medijima.

– Sad, kad čitam sve ovo u vezi sa njim, već postajem besna. A to je sve minimalno u odnosu na ono što je njegovo i zamislite njega koji je sve ovo morao u životu da podnosi. Krade ti život taj javni momenat. Jasno mi je što se poslednjih godina povukao u svoju kućicu jer je tamo imao svoju slobodicu. Srećom pa ima veliko dvorište da je mogao da diše slobodno.

Đole sa ljubimcem 1989. godine Foto: Goranka Matić

Ona dodaje da misli da je Balašević bio svestan svoje popularnosti, ali da je verovatno bio psiholog u proceni ljudi.

– I tako je verovatno dozirao sve. Ali niko ne može da odoli takvoj ljubavi, kao što su ljudi sada to pokazali prema njemu. Posle Tita niko nije bio tako ispraćen, cela bivša Juga plače za njim. Toliko spontanih reakcija, masovno izlaženje ljudi, i to svih uzrasta, na ulice, trgove, gde se pevalo i aplaudiralo, govori da je ceo region ispratio istinsku zvezdu. Kao da su se ljudi takmičili ko više voli, zna, pamti Đoleta, ali ne bukvalno nego od srca.

Goranka je za Balaševića radila fotografije za omote albuma „Tri posleratna druga“ (1989) i „Marim ja…“ (1991).

– I za roman „Tri posleratna druga“ je išla ta fotografija tri dečaka, a donela sam i njegovu mašinu za kucanje tada kući da je fotografišem. Posle sam ga slikala reporterski kada ga sretnem na događajima koje sam radila, a on njima prisustvovao – bila je, kao i uvek, kratka na rečima o sećanjima, ali velika u svojim delima u kojima su reči često višak.

Goranka Matić ovogodišnja je dobitnica nagrade Fondacije Tanja Petrović, koja se dodeljuje za izuzetan doprinos afirmisanju kulture i umetnosti u medijima. Priznanje će biti uručeno 28. februara u Muzeju savremene umetnosti, gde će 24. narta biti otvorena njena retrospektivna izložba.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare