Rakuten Viber, jedna od vodećih svetskih kompanija za glasovnu komunikaciju i aplikacija za razmenu poruka predstavila je presek stanja koji prikazuje kako su korisnici, organizacije, institucije i brendovi u Srbiji koristili aplikaciju tokom 2022. godine.
Viber je deo Rakuten grupacije iz Japana – jedne od najvećih na svetu iz domena elektronske trgovine, i do sada je preuzet više od milijardu puta na uređajima koji koriste Android operativni system.
Viber je u Srbiji prisutan na preko 90 odsto pametnih telefona na tržištu, što ga čini vodećom aplikacijom za komunikacije u zemlji.
Svaki korisnik „Vibera“ je u proseku učesnik u barem 6 grupnih četova, a 10 odsto od svih poruka poslatih preko ove platforme dolazi iz Srbije, navodi kompanija.
Broj kreiranih naloga tokom protekle godine porastao je za 22 odsto, a objektivi, koje je aplikacija uvela pre nešto više od godinu dana, korišćeni su preko milijardu puta. Isti su bili od koristi i za kompanije, koje su preko njih jačale svoj imidž, a pokazalo se i da 71% potrošača nastoji da ima lak pristup komunikaciji sa brendom ili kompanijom po izboru.
Tokom iste godine, Viber je u Srbiji zabeležio sveukupan rast od 43 odsto isporučenih poslovnih poruka.
Broj impresija reklamnog sadržaja tokom 2022. na Viberu mesečno dostigao je značajnih 6 milijardi širom sveta – od čega je 605 miliona ostvareno u Srbiji.
Poslovne vertikale u kojima je zabeležen najveći rast reklamnih aktivnosti bile su pravne usluge (rast od 450%), finansijske usluge (rast od 433%), pokloni i čestitke (rast od 272%), industrija zabave (215%) i putovanja i ugostiteljstvo (141%).
Aplikacija je tokom ove godine predstavila svoje digitalno rešenje za izvršenje međunarodnih plaćanja i finansijskih transfera. Tokom naredne godine, Viber najavljuje da će poduzeti još nekoliko koraka u realizaciji strategije prerastanja u super-aplikaciju.
***