Foto:Shutterstock

Verovatno ste u poslednjih nekoliko meseci više puta naleteli na reč – Metaverzum.

Ovo je samo drugo ime za virtuelnu realnost. Ipak, koncept virtuelne realnosti nije nimalo nov, ali ono što se ovoga puta razlikuje je da su koncept metaverzuma podržale mnoge tehnološke kompanije i investitori. I ne samo to, proglašen je kao sledeća velika stvar koja dolazi.

I… kako ta realnost treba da izgleda?

Za sada je usko vezana za igre, ali u budućnosti bi trebalo da se raširi na sve sfere društva i aktivnosti.

Metaverzum zapravo nije lako definisati, iz razloga što još uvek i ne postoji jasna definicija. Više je koncept ili ideja, ali postoji način da se on delimično objasni:

Zamislite situaciju u kojoj odlazite u svoj omiljeni kafe, pijete kafu i razgovarate sa prijateljima. Nakon toga ste kupili karte i otišli u bioskop sa partnerom, a zatim na koncert. A nakon koncerta pazarili najnovije patike koje vam se dopadaju. I šta je tu metaverzum? Metaverzum je to da ste sve ovo uradili, a da niste ni izašli iz svoje sobe. Direktno ste učestvovali u svemu tome iz udobnosti svog doma i fotelje.

Foto:Shutterstock

Dakle, Metaverzum je fuzija različitih tehnologija, društvenih mreža, 3D modela, igara, virtuelne realnosti i veštačke inteligencije koje sve funkcionišu zajedno u harmoniji kao paralelni svet. Fuzija kompletnog tehnološkog napretka na jednom mestu.

U metaverzumu možete komunicirati sa drugim ljudima, zabavljati se, gledati filmove, igrati igre, ili čak raditi. Sve ovo i danas možete raditi na internetu, ali ne možete u potpunosti doživeti. U metaverzumu postoji digitalna verzija nas samih u obliku avatara. A ceo proces se odvija uz pomoć VR naočara i upravljača.

Kada će se to ostvariti?

Ukratko: ne tako skoro.

Trenutna faza razvoja Metaverzuma je kao SEGA faza u gejmingu. Međutim, zainteresovanost tehnoloških giganata je ogromna.

Fejsbuk je nedavno svoje ime promenio u „Meta“, upravo aludirajući na Metaverzum. Meta ove godine planira da uloži 10 milijardi dolara u razvoj tog projekta.

Foto:Shutterstock

Satja Nadela, izvršni direktor Majkrosofta je ideju metaverzuma ocenio kao dobru. A nedavna kupovina „Activision“ razvojnog studija je korak dalje u ostvarivanju tog cilja. Majkrosoft vidi budućnost u tome da će mnoge kompanije za razvoj softvera moći da prave različite virtuelne svetove.

Za sada ne postoje jasni standardi kada je metaverzum u pitanju, a mnoge kompanije traže pravi način da ih postave. Meta, Majkrosof, Soni i Epik Gejms su samo neke od kompanija koje se takmiče u tome ko će prvi približiti metaverzum korisnicima.

Metaverzum ima potencijala da redefiniše „virtuelno“. Ali kako će ta budućnost zapravo izgledati, niko nije siguran još uvek.

Bonus video: Fejsbuk, Instagram i Vocap: Pali i živci i akcije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare