Mark Zakerberg, izvršni direktor Mete, u čijem vlasništvu je i Instagram, lično je objavio kako počinje testiranje prikaza preko celog ekrana na početnoj stranici, kao i unapređene trake za navigaciju.
Ne odlučuje se Instagram na ovaj potez tek tako, niti je ovo ideja koja nikada pre nije viđena. TikTok je neverovatno popularan, a neke od starijih društvenih mreža imaju poteškoća da održe korak. Reels kratki video snimci bili su prvi deo jasnog pokušaja da se Instagram odupre najmlađoj mreži, dok je sada vreme za sledeću fazu, a to je prilagođavanje izgleda korisničkog interfejsa.
Kako će to sve izgledati?
Prva i najveća promena jeste uvođenje “full screen” prikaza. Zašto baš režim celog ekrana? Zato što je TikTok u režimu celog ekrana. Eksperimentisanje sa ovakvim vidom prikaza otpočelo je još u maju, ali je tada naišlo na negodovanje korisnika koji su se najviše žalili na prikaz u odnosu stranica od 9:16. Jednostavno, kvadratne Instagram fotografije se ne prikazuju lepo u ovom režimu.
Pored toga, traka za navigaciju nalaziće se na dnu aplikacije i takođe će pretrpeti izmene, pa će se tako u sklopu nje naći i dugme za brzo kreiranje sadržaja i pristup porukama. Dakle, ponovo veoma slično TikToku.
Još jedna izmena koja takođe liči na društvenu mrežu TikTok, a ne tiče se vizuelnog aspekta aplikacije, jeste izmenjeni algoritam preporučivanja sadržaja. Instagram bi trebalo da počne sadržaj automatski preporučivati i onim osobama koje ne prate aktivno autora tog sadržaja. Ovo znači da bi kreatori mogli da lakše pronađu put do potencijalne publike, a sličnu promenu uvidi i Fejsbuk.
“Želimo da olakšamo otkrivanje sadržaja i povezivanje sa prijateljima. Fotografije su i dalje veoma važan deo ove platforme i aktivno radimo na načinima njihovog prikazivanja u novom režimu celog ekrana. Neki od vas će ubrzo iskusiti ove promene. Radujemo se da čujemo vaše mišljenje”, napisao je Mark Zakerberg na Instagramu.
Pravi razlog je, sasvim izvesno, rastuća popularnost TikTok platforme, koja je na samom kraju 2021. godine brojala 1,2 milijarde aktivnih korisnika na mesečnom nivou prema navodima kompanije Business of Apps, piše TechCrunch. Ista kompanija navodi i 2 milijarde korisnika društvene mreže Instagram, ali su projekcije rasta naklonjenije TikTok mreži.
O uspehu modela najmlađe društvene mreže najbolje govore brojke. Korisnici provode 78% više vremena na Tiktoku nego na Fejsbuku, a sama aplikacija ima 20 odsto više preuzimanja u odnosu na konkurenciju. Prema podacima Statista, čak 53 odsto korisnika u SAD su stariji od 30 godina, što znači da aplikacija odavno nije rezervisana samo za tinejdžere, kako se dugo mislilo.
***
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: