Sve veći broj proizvođača automobila se odlučuje na agencijski tip prodaje tip automobila, odnosno prodaju direktno od strane proizvođača, a Mercedes je poslednji u nizu koji je postigao dogovor sa svojim dilerima o promeni načina prodaje.
Nemački brend je saopštio da je će do kraja 2023. godine više od polovine novih vozila Mercedesa u Evropi biti prodato u okviru agencijskog modela. Ova promena je deo šire digitalne transformacije prodajnog procesa, a pilot projekti su sprovedeni u Austriji, Švedskoj i Južnoafričkoj Republici.
Prema aktuelnom modelu, dileri kupuju automobile od proizvođača i preuzimaju troškove promocije, a ostvaruju profit od marži na prodata vozila, ali te marže mogu da variraju u skladu sa dogovorima sa individualnim kupcima. Agencijski model prebacuje veći broj troškova na proizvođača, a dileri više neće imati slobodu pregovaranja oko cene, već će dobijati određeni iznos po prodatom vozilu, kao i zaradu od postprodajnih usluga.
Na taj način dileri će zarađivati manji iznos od prodatih vozila, ali će imati i manje troškove, a na ovaj način će praktično postati izdvojene ekspoziture proizvođača automobila.
Mercedes nije prvi koji se odlučio na ovakav korak. Stellantis, koji je nastao spajanjem PSA i FCA ove godine, otkazao je ugovore sa dilerima od 1. juna 2023. u pripremi na prelazak na agencijski model prodaje od 2026. Volkswagen Grupa već koristi agencijski model u prodaji svojih električnih automobila iz ID porodice, ali i za Audi.
Mercedes tvrdi da će benefiti za kupca biti transparentija cena i veći izbor vozila za kupovinu putem interneta. Kako izgleda, proizvođači automobila više ne žele da dele deo svog kolača sa dilerima, već više žele da se orijentišu na onlajn prodaju, a na dilerima ostaje da se fokusiraju na servisne usluge jer je to jedini način da opstanu u digitalnom svetu.
Bonus video: Pogledajte izgled unutrašnjosti novog Mercedesa SL
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare