Foto:BMW

Valjda je tako u svim sferama potrošačkog društva – prodavac uvek želi da u kesu kupca ubaci još ponešto… Ipak, na pijaci to nekako i prođe, ali kod automobila može mnogo da košta.

Slično kao kada vas, istina poptuno bezazleno i nenametljivo, na benzinskoj pumpi ponude mirišljavim jelkicama.

Čini mi se kao da se slične stvari dešavaju i u automobilskoj industriji. Bilo je toga oduvek, ali danas ga je mnogo više nego prethodnih godina. I uvek su to “drangulije” koje vam ne trebaju. Šta će mi ambijentalno osvetljenje sa bezbroj nijansi? Šta ja imam od toga? Ako već imam ambijentalno osvetljenje, želeo bih da mi proizvođač automobila kaže koja boja se najbolje uklapa uz tu boju enterijera i da mi to ponudi. Ne želim ni da određujem intenzitet ambijentalnog osvetljenja, a kamoli boju. Eventualno, dajte mi opciju da ga isključim ako poželim.

EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Isto važi i za digitalne instrumente. Zašto mi se nudi pet grafičkih rešenja. I sve šarenije od šarenijeg. Od šarenila ne prezaju ni premijum brendovi, čast izuzecima. Mogu da razumem više funkcionalnih rešenja. Na primer, jednostavnije i preglednije sa manje informacija, pogodno za noćnu vožnju, ili opcija sa prikazom mape navigacije. Ali šest funkcionalno identičnih, ali vizuelno različitih, a šarenih grafičkih rešenja, ne mogu da razumem.

Opet bih više voleo da proizvođač automobila ima integritet da kaže od ovih pet, ovaj dizajn je najbolji, ostali su lošiji i neće ih biti. Ali ne, želja je da se udovolji što većem broju kupaca. Da se oni još u salonu zadive obiljem, pa posle ne znaju to ni da koriste.

O ostalim nevažnim stvarima da ni ne govorim. Tu ne ubrajam sisteme bezbednosti. Oni su super, neka ih, neka prate kako vozim i po potebi intervenišu.

Ali odavno sam shvatio da su dobra i kvalitetna, ali jednostavna prednja sedišta, daleko udobnija od onih sa 67 opcija podešavanja. Isto važi i za upravljače sa bezbroj komandi. Na upravljaču su dovoljne komande muzičkog uređaja, putnog računara i telefona. Sve ostalo komplikuje život. Da, na Mercedes mislim kada kažem da komandama osetljivim da dodir nije mesto na upravljaču. Da, na BMW mislim kada kažem da je pojačavanje intenziteta ozvučenja mahanjem rukom potpuno nepotrebno. A uz to i ne radi…

Foto:Shutterstock/Mariaprovector

Pomenuo sam upravo one koji treba da daju primer ostalima. Upravo ove situacije sa „nutkanjem“ bespotrebnih a skupih stvari, autor ovog teksta je povezao sa scenama iz jedne domaće TV serije, pa ovo vrlo zanimljivo poređenje pročitajte ovde.

Izvor: Drivegreen.rs

Bonus video: Kako su naši ljudi reagovali na skupi i prestižni BMW iX

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare