Oglas
Japanska kompanija otkrila je svoj prvi potpuno električni automobil naziva Solterra, uz obećanje da će postojeći vlasnici modela ovog brenda osetiti da je to pravi Subaru.
Prodaja bi trebalo da počne sredinom sledeće godine, a Solterra je drugi automobil koji je rezultat strateškog partnerstva u razvoju električnih vozila između Toyote i Subarua, nakon što je tehnički identična Toyota bZ4X predstavljena nedavno.
Kao što su i najavile prethodne tizer fotografije, Solterra liči na rođaka iz Toyote, dok su maska hladnjaka i prednja svetla više u trendu sa aktuelnim SUV modelima Subarua.
Dimenzijama je najsličniji Foresteru, a dugačak je 4.690 mm, širok 1.860 mm i visok 1.650 mm. Pored uske veze sa Toyotinim električnim automobilom, Solterra je navodno kreirana da bude „autentični SUV u pakovanju koje je prihvatljivo za životnu sredinu, a koji može bezbrižno da se koristi u svim uslovima kao postojeći SUV modeli Subarua.“
Zaista, kada su se Toyota i Subaru udružili da razviju novu platformu za električne automobile (e-TNGA kod Toyote, E-Subaru Global Platform za Subaru) – istorijski afinitet Subarua prema pogonu na sva četiri točka je bio naglašen kao značajna prednost.
Uticaj Subarua na razvoj ove platforme nastavlja se i kod pogonskog sistema, jer Solterru pokreću dva elektromotora od po 108 KS, pa je ukupna snaga sistema 216 KS, što je dovoljno da ovaj model od 0 do 100 km/h stigne za 7,7 sekundi.
Poznata „X-Mode“ funkcija unapređuje terenske mogućnosti ovog električnog automobila, dok je dodatak novog Grip Control režima vožnje omogućio Solterri da pri većim brzinama stabilno prelazi puteve ne baš najboljeg kvaliteta.
Kao i kod modela bZ4X, osnovni model će imati jedan elektromotor sa 204 KS i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,4 sekundi. Oba pogonska sistema energiju crpe iz baterije kapaciteta 71,4 kWh, koja bi trebalo da nudi domet od oko 450 kilometara.
Bonus video: Sajam električnih superautomobila
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: