Za male pare Nemci prave Ladu Nivu na struju

Auto 23. avg. 202118:17
Podeli:
Lada Niva Foto:Shutterstock/Showtime.photo

Svaki automobil može da se preradi kako bi se vozio na struju, pa i legendarna Lada Niva. Slavni terenac se od prvog dana prodaje s načelno istim motorom koji je u nekoliko navrata modernizovan. Iz 1.7 litara zapremine izvučeno je 80-ak konja i time u potpunosti zadovoljava sve aspekte terenske vožnje. Gotovo sve, jer ovakvom opcijom sigurno nisu zadovoljni oni koji žele da se pridruže trendu elektrifikacije. Zato je nemačka kompanija ponudila verziju električne Nive koja je verovatno najjeftiniji model na struju na tržištu.

Pročitajte još:

Tako je Lada Niva posle dizel verzije, najčešće u kućnoj radinosti, sada dobila i električnu varijantu. Nudi je nemački start-up Schmid GmbH, a električni paket nosi imene Elantrie, piše Index.hr.

Kao što se vidi na fotografijama, električna Niva se vizuelno razlikuje od standarde samo po tome što nema cevi izduvnog sistema. Ispod poklopca je elektromotor koji koristi postojeću mehaniku i pokreće sva četiri točka. Razvija minimalno veću snagu od obične Nive, odnosno 88 KS.

 

Električni set uključuje i LiFePO4 litijum-jonsku bateriju kapaciteta 30 kWh koja je pozicionirana na nekadašnje mesto rezervoara goriva. Domet je, zavisno od stila vožnje, od 130 do 300 km. Proizvođač garantuje 80% kapaciteta baterije nakon 9.000 ciklusa punjenja ili 450.000 km, što je osetno više od onoga što Nive u praksi prolaze.

The German company Schmid GmbH has modified the Russian SUV with its new Elantrie kit. As a result, the Russian "Niva"…

Posted by World Stock Market on Monday, August 16, 2021

 

Od zanimljivih detalja ističemo da pogon ove Nive može po potrebi da radi i kao generator struje i da pogoni druge uređaje. Ima 220V utičnicu i snagu do 2 kW.

I konačno cena. Set će vas koštati 2.800 evra, a u ponudi je i nova električna Niva s cenom od 19.900 evra.

Uzmete li u obzir cenu goriva i potrošnju, pa stavite u odnos s troškovima električnog pogona, ova konverzija se doslovno isplati već posle godinu i po dana, odnosno bolje rečeno nakon manje od 25.000 km. Uostalom, uzmete li u obzir cenu solidnog polovnog primerka i prerade, dolazite do iznosa koji je daleko najjeftinija električna opcija na tržištu.

Ova nemačka kompanija istu konverziju nudi i za prošlu generaciju Dacije Sandero.

Bonus video: Kad se ložiš na Mercedes pa ga napraviš od drveta

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar