Foto:promo

Iako slična litijum-jonskim baterijama kakve se ugrađuju u nove električne i hibridne automobile, natrijum-jonska ne sadrži materijale poput litijuma, kobalta ili nikla, koji su veoma skupi, te je zbog toga i značajno jeftinija. Pritom se i brže puni i lakše podnosi ekstremne temperature. Prvu ovakvu bateriju napravila je kineska kompanija CATL, gde se, pored ostalih, snabdeva i Tesla.

Kineski proizvođač baterija za električna vozila KATL (CATL) predstavio je prvu generaciju natrijum-jonskih baterija. Glavna ideja je da ove baterije pruže potpuno nova rešenja za razvoj čiste energije i mobilnosti, te da doprinesu postizanju ugljenične neutralnosti, piše Energetski portal.

Natrijum-jonske baterije imaju jedinstvene prednosti kada je reč o brzini punjenja, odlične termičke stabilnosti, odlične performanse na niskoj temperaturi i efikasnosti visoke integracije, navodi se u saopštenju kompanije.

Ova baterija ima sličan princip rada kao i litijum-jonska baterija. Međutim, u poređenju sa litijumovim jonima, natrijumovi joni imaju veću zapreminu i veće zahteve u pogledu strukturne stabilnosti i ova baterija ne sadrži materijale poput litijuma, kobalta ili nikla, koji su veoma skupi, te je zbog toga i značajno jeftinija.

Gustina energije novih natrijum-jonskih baterija može da dostigne do 160 Wh/kg, a može se napuniti za 15 minuta do 80 odsto na sobnoj temperaturi. Kada je reč o područjima sa niskim temperaturama, i to onim od -20 ° C, natrijum-jonska baterija ima stopu zadržavanja kapaciteta veću od 90 odsto.

Kako se dalje navodi, ova baterija se dobro pokazala u skladištenju energije i raznim scenarijima transporta, posebno u regionima sa izuzetno niskim temperaturama, gde njene izuzetne prednosti postaju očigledne.

Serijska proizvodnja natrijum-jonskih baterija bi trebalo da bude lansirana tokom 2023. godine, te se očekuje i njena masovna upotreba.

„Contemporary Amperex Technology Thuringia GmbH“
Foto:MARTIN SCHUTT / AFP / Profimedia

Bonus video: Prljava energija odlazi u istoriju, a gde je Srbija

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare