Foto: Shutterstock

Jedan od prodajnih aduta električnih automobila su njihovi, navodno, niski troškovi održavanja. Kompleksnost benzinaca i dizelaša sa mnogo pokretnih delova motora, katalizatori, pumpe, trubo punjači, sve to zahteva više radnih sati i delova. Ali, jedno su projekcije kako bi trebalo biti, a drugo je realnost.

Održavanje električnih automobila znatno je skuplje u prvih nekoliko meseci nego servisiranje vozila sa motorima SUS. U prva tri meseca troškovi su oko 2,3 puta veći, a nakon godinu dana održavanje električnih vozila je 1,6 puta skuplje. Ovo je rezultat američke analize We Predict, na bazi 19 miliona vozila modelskih godina 2016.-2021.

Renee Stephens, potpredsednica We Predict, u ovoj pojavi vidi uzrok u novoj tehnologiji, koja je još uvek mnogima nepoznata. Mehaničari troše dvostruko više vremena dijagnostifikujući probleme sa električnim vozilima nego na automobilima sa benzinskim motorom, dok popravka traje 1,5 puta duže.

Kako piše HAK Revija, još uvek postoje velike razlike među proizvođačima. Nakon tri meseca, troškovi usluga za Ford Mustang Mach-E iznosili su 93 dolara po vozilu, što je daleko niže od troškova sledećeg konkurenta, Audi E-trona, sa 366 dolara po vozilu.

Kod Porsche Taycana to je 667 dolara po vozilu, dok je kod modela Jaguara I-Pace cena 834 dolara po vozilu.

Foto: BarthFotografie / Shutterstock

Ipak, očekuje se da će vremenom mehaničari navići na nove tehnologije koje dolaze sa električnim automobilima, pa bi za nekoliko godina troškovi održavanja vozila na struju trebalo da budu niži u poređenju sa automobilima koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Bonus video: Borba sa vatrenom stihijom na ostrvu Evija

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare