Posle Jaguara Land Rovera, Bentlija, GM-a, Forda i drugih, sada je i Volvo objavio da će od 2030. godine proizvoditi isključivo električne automobile. Zato su se malo i ubrzali, pa je danas prikazan drugi električni model kompanije - C40 Recharge.
Štaviše, švedski brend planira da od 2025. godine polovina prodatih primeraka Volvo automobila bude na struju, a druga polovina na hibridni pogon.
To znači da će za samo četiri godine prestati da prodaju modele koje pokreću isključivo SUS motori na benzin ili dizel. A, ko za desetak godina odluči da kupi novi Volvo, jedini modeli koje će imati na raspolaganju biće električni.
Volvo je u vlasništvu kineske kompanije Geely, odakle je potvrđeno da će modeli na konvencionalni pogon biti u prodaji samo još neko vreme, a sve kako bi uspeli da odgovore na strože standarde o emisiji štetnih gasova, piše CNN.
To će biti vrlo težak zadatak za kompaniju koja doslovno od danas ima 2 električna automobila – poznati XC40 Recharge i danas predstavljeni C40 Recharge.
Novi kupe-SUV nastao je na osnovi XC40 Recharge modela, ali je od njega nešto niži. Osim atraktivnijeg dizajna, ima i dva snažna elektromotora ukupne snage 408 KS. Baterija od 78 kWh obezbeđuje domet od oko 420 km, a vreme punjenja do 80% iznosi 40 minuta. Novi električni model koštaće nešto preko 50.000 funti.
Pogledajte galeriju:
Šef Volvoa je najavio da pored novog električnog modela iz serije 40, stiže još noviteta u godinama pred nama. Kako su istakli iz kinesko-švedske kompanije, dosta će raditi i na razvoju sistema autonomne vožnje.
Još jedna zanimljivost koju su izneli u javnost jeste da će se novi električni Volvo automobili prodavati isključivo online, što se već odnosi i na novi C40 Recharge. Investiranje u online prodaju dodatno će smanjiti troškove, a uostalom, sličnu strategiju sprovodi i Tesla, čiji se modeli zvanično prodaju isključivo putem interneta.
Podsećamo da su i mnoge druge automobilske kompanije nedavno počele sa objavama planova koji se tiču značajnog ubrzanja ka potpunoj elektrifikaciji tržišta u Evropi.
Među njima su Daimler, Ford (koji će sarađivati sa VW), JLR i drugi, dok će ovom trendu doprineti i Teslina prva fabrika u EU, koja se gradi u Berlinu.
Takođe, očekuje se i da će proizvodnja električnih automobila biti jeftinija u odnosu na konvencionalne, kako zbog novih generacija baterija, tako i manjeg broja delova koji bi se transportovali i, samim tim, manjeg broja radnika potrebnih za sklapanje.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare