Foto: EPA-EFE/FILIP SINGER

Prodaja novih automobila u Evropi je u padu 11. mesec zaredom, a najveći gubitnik u maju je nemački Volkswagen čija je prodaja pala za 22% u odnosu na isti mesec prošle godine. Kako stoje ostali brendovi?

Broj registracija novih vozila na području Evropske unije, Velike Britanije i zemalja članica EFTA tokom prošlog meseca manji je za 13 procenata u odnosu na maj 2021. Ukupno je prodato 948.149 vozila, a zbog inflacije i pada poverenja potrošača, tržište ne uspeva da se oporavi, već je i dalje u padu.

Naravno, na slabiju prodaju utiču i drugi faktori poput nestašice komponenti i sukoba u Ukrajini, međutim, sve veće cene i ekonomska nestabilnost odvraćaju vozače od kupovine novog automobila. Od svih proizvođača, Volkswagen Grupa je pretrpela najveći udarac, jer su zabeležili pad prodaje od čak 22% u odnosu na maj prošle godine.

Azijski proizvođači dominiraju

Proizvođači automobila iz Azije uspeli su da zabeleže odlične rezultate, i pored pada ukupne prodaje. Hyundai Grupa je zabeležila rast od 9,8 procenata, prodaja Nissana je skočila za 3 procenta, dok je Toyota Grupa (uključujući i Lexus) povećala prodaju za 1 procenat. Na taj način, Hyundai Grupa, koju čine brendovi Hyundai i Kia, postala je treći evropski proizvođač po prodaji, odmah iza Volkswagen Grupe i Stellantisa.

Kia, Sportage, auto, automobil
Foto: Tina Vujanović/Nova.rs

Korejska korporacija povećala je svoj tržišni udeo za 2,1 procenat, pa sada 10,2 posto prodatih automobila u Evropi čine modeli brendova Hyundai i Kia.

Kupci se okreću jeftinijim automobilima

Među ostalim proizvođačima, Stellantis je zabeležio pad prodaje od 15%, a Renault Grupa je zabeležila slabiju prodaju za 9,8%.

Foto: Dacia

Ipak, najpristupačniji brend ove grupacije, rumunska Dacia, prodala je 12 procenata više automobila tokom maja u poređenju sa istim mesecom prošle godine. Novi Jogger je doprineo rastu prodaje od 12 odsto rumunskog brenda. Sa druge strane, BMW, uključujući i Mini, pao je za 13 odsto, dok je Mercedes sa Smartom zabeležio slabiju prodaju za 8,3 procenta.

Slaba prodaja tokom prve polovine ove godine uzela je danak.

Prognostičari kompanije LMC Automotive ponovo su ovog meseca smanjili procenu prodaje putničkih automobila u Evropi, i to peti put ove godine. Oni sada očekuju 9,8 miliona isporuka ove godine, što je pad od 7,4 odsto u odnosu na 2021. Primera radi, LMC je u januaru predvideo da će ovogodišnja prodaja porasti za 9 procenata.

Pada i potražnja

Stanje velike potražnje, a slabe ponude novih automobila, polako se menja. Zbog rekordne inflacije i činjenice da globalna ekonomija usporava, mnogi kupci odustaju od kupovine novog vozila. Prema izveštaju LMC-a, poverenje potrošača je sada na nižem nivou nego početkom 2020. godine, kada je počela pandemija. To znači da propada plan mnogih brendova da u većoj količini prodaju skuplje modele koji donose veći profit.

Bonus video: Vozili smo Daciu Jogger – da li je ovaj model najbolji izbor ili ne?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare