Foto:shutterstock

EU je usvojila žalbu Nemačke. Prodaja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem biće dozvoljena i nakon 2035. godine, ali...

Nemačka je postigla dogovor sa Evropskom unijom koji će dozvoliti prodaju automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) i posle 2035. godine, pod uslovom da koriste e-gorivo.

Berlin je prvobitno blokirao sporazum o zabrani benzinaca i dizelaša dok se ne postigne dogovor o e-gorivima, pa je na ovaj način otklonjena još prepreka ka klimatskoj neutralnosti EU.

Pod pritiskom Porschea i drugih domaćih automobilskih proizvođača, Nemačka se izborila za mogućnost registracije novih vozila sa konvencionalnim pogonom, ukoliko se za njihovo pokretanje koriste isključivo CO2 neutralna sintetička goriva.

Zeleni se protive

Benjamin Stephan iz Greenpeace-a tvrdi da je ovaj dogovor korak unazad za zaštitu životne sredine.
„Ovaj smrdljivi kompromis podriva zaštitu životne sredine u saobraćaju i šteti Evropi“, rekao je on. Prema njegovom mišljenju, na ovaj način se smanjuje fokus auto-industrije ka efikasnoj elektromobilnosti.

Ko će zabraniti da u novi motor sipam obično gorivo?

S obzirom na to da će se benzin i dizel kao goriva i dalje prodavati nakon 2035. godine, jer zabrana važi samo za prodaju novih vozila, postavlja se pitanje zašto vozači novih automobila jednostavno ne bi sipali standardno gorivo. Zbog toga se planira razvoj nove tehnologije koja će onemogućiti korišćenje novih vozila ako se u rezervoaru nalaze benzin ili dizel, umesto e-goriva.

Foto:Shutterstock

Cena e-goriva je veliki problem

Kada bi se ova tranzicija desila danas, retko ko bi pristao na nju, s obzirom da je trenutna cena e-goriva oko 50 evra po litru. Ipak, u industriji postoji optimizam da bi do 2035. godine, uz razvoj tehnologije proizvodnje, cena e-goriva mogla da bude svega jedan evro po litru. Poređenja radi, trenutna veleprodajna cena benzina je negde oko 0,5 evra po litru.

E-goriva smanjuju emisiju CO2, ali zato emituju sličan nivo azotnih-oksida i ugljen-monoksida kao benzinci, a kako se prave saznajte ovde.

Bonus video: Šta ste propustili na sajmu automobila

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar