Svake godine u saobraćaju pogine oko 1,3 miliona ljudi. Zbog toga u Ujedinjenim nacijama pokušavaju da deluju i utiču na nacionalna zakonodavstva, a njihov predlog jeste da se maksimalna brzina na auto-putevima ograniči na 100 km/h.
Novi UN-ov Plan za smanjenje broja stradalih radikalno pristupa saobraćaju. Naime, globalni plan Decenija delovanja za sigurnost saobraćaja 2021.-2030. predlaže ograničavanje brzine u urbanim sredinama na 30 km/h, snižavanje na 80 km/h na otvorenim putevima kao i maksimalnih 100 km/h na auto-putevima.
UN poziva zemlje u razvoju na ulaganje u infrastrukturu, a takođe zahtevaju procene bezbednosti samih puteva (projekti poput EuroRAPA) i standard od barem tri zvezdice od maksimalnih pet. U Evropi svi automobili koji prođu homologaciju od 6. jula 2022. moraju da imaju tehnologije kao što su inteligentni asistent za brzinu, upozorenje na pospanost, snimač podataka ili crnu kutiju, detekciju saobraćaja iza vozila, zadržavanje vozila u traci i sistem za kočenje u nuždi. Takođe će biti ugrađena instalacija za alkotester u vozilima.
Kako piše Revija HAK, novi dokument Ujedinjenih nacija prepoznaje mobilnost kao temeljno ljudsko pravo i društveno zajedničko dobro, ali ne napreduju sve zemlje istom brzinom. Broj saobraćajnih nesreća je zapravo porastao u svetskim regijama sa najnižim prihodima.
Bonus video: Vožnja sa Tinom i Nebojšom – Ko je kriv što saobraćaj stane po kiši?
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: