SL, kabrio, roadster, auto, automobil Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Kada je Mercedes-AMG predstavio novi SL u oktobru prošle godine, prikazane su samo verzije „55“ i „63“ koje pokreće V8 agregat. Sada već stižu najave o ulaznom modelu sa oznakom „43“ koja će prema poslednjim najavama imati motor sa samo 4 cilindra.

Nova, ulazna verzija Mercedesa AMG-SL će se od ostatka game razlikovati po okruglim završecima izduvnih cevi koje bi mogao da deli sa plug-in hibridnom varijantom, jer su prototipi elektrifikovanog kabrioleta iz Štutgarta već viđeni u ovom izdanju.

Odluka Mercedesa da u AMG-SL postave mali agregat sigurno je izazvala nezadovoljstvo među automobilskim puristima, ali ovo nije prvi put da Mercedes ugrađuje četvorocilindarski motor u Sport Leicht.

Prelepi 190 SL (W121) iz 50-ih i 60-ih godina prošlog veka imao je 1,9-litarski motor sa 120 KS, koji je bio adaptirana verzija linijskog „šestaka“ iz modela 300 SL sa dva cilindra manje.

Kako piše Mercedes-Benz Passion Blog, motor koji će pokretati AMG-SL 43 ima oznaku M254. Ukoliko vam ovo ne zvuči poznato, ovaj agregat se koristi u najnovijoj C-Klasi, konkretno verziji C300 4Matic. Četvorocilindraš razvija 258 KS i 400 Nm, a radi se o blago elektrifikovanom motoru. Što se performansi tiče, C300 4Matic od 0 do 100 km/h ubrzava za 6 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 241 km/h.

Iako su ovo pristojne brojke za jednu C-Klasu koja nema AMG oznaku, većina želi bolje performanse od modela SL, iako je to više luksuzna krstarica nego sportski automobil. Mercedes će ovo obezbediti ugradnjom električnog turbo punjača koji će pozajmiti iz modela AMG-GT 63 S E Performance.

E-turbo će biti dostupan i za AMG One hiperautomobil, kao i za novi C63, a ova dva modela stižu kasnije tokom ove godine.

Prema najavama, M254 bi u AMG-SL 43 trebalo da razvija 390 KS, ali i dalje neće biti najsnažniji četvorocilndarski motor Mercedesa, jer M139 u modelu AMG A45 S razvija 421 KS.

Novi e-turbo će biti razvijen zajedno sa Garrettom, a obezbediće više snage pri nižim obrtajima i to bez turbo rupe. Ovaj pogonski sistem trebalo bi da nađe svoje mesto i u sledećem Mercedesu AMG-GT Coupe u osnovnoj verziji, dok će i AMG C43 dobiti kombinaciju četvorocilindarskog motora i električnog turbo punjača.

Bonus video: Pogledajte izgled unutrašnjosti Mercedesa AMG-SL

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar