Novine kod tehničkih pregleda automobila
Ilustracija Foto: Tanjug

Tehnički pregled je strah i trepet mnogih vozača, a prilikom registracije automobil mora da bude tehnički ispravan, pa je najbolja opcija vozilo u potpunosti spremiti pre samog tehničkog pregleda. U slučaju određenog nedostatka ili kvara, imaćete samo 3 dana da sve popravite, što može biti veliki problem.

Tehnički pregledi su skuplji i stroži nego ikada, pa je najbolje proći ih iz prve. Na sednici Vlade Srbije je pre nekoliko dana doneta Odluka o određivanju najniže i najviše cene redovnog godišnjeg tehničkog pregleda vozila, po kojoj najniža cena za tu uslugu iznosi 3.070, a najviša 6.020 dinara. Dakle, pre svega vam je potrebna pozamašna suma novca.

Dokumentacija

Kako bi tehnički pregled uopšte i započeo, potrebna je provera validnosti vaše dokumentacije. Biće vam potrebna lična karta i saobraćajna dozvola, a pristup liniji za proveru tehničke ispravnosti je zabranjen za sve osobe koje ne vrše pregled. Dakle, pre samog tehničkog pregleda morate biti sigurni da su podaci iz saobraćajne dozvole u skladu sa podacima o vozilu, od osnovnih podataka o modelu pa do broja sedišta, boje i težine. Ukoliko se neki od tih podataka ne podudara, automobil će biti vraćen sa pregleda.

Obavezna oprema

Zakonom je propisana obavezna oprema za svako vozilo, pa u svom automobilu i na tehničkom pregledu morati reflektujući prsluk, sigurnosni trougao, sajlu ili uže za vuču, kao i komplet prve pomoći. Rezervni točak je obavezan osim ako auto ima run-flat pneumatike ili neko drugo sredstvo koje može da posluži za privemenu popravku probušene gume. Primera radi, to su setovi za popravku pneumatika, ali i sprej ili pena u boci sa pritiskom.

Spoljašnji pregled

Pre odlaska na tehnički pregled, proverite spoljašnji izgled vašeg automobila jer će po dolasku u servis biti detaljno fotografisan. Vaš četvorotočkaš mora biti čist, jer se može desiti da budete vraćeni pošto prljavština može da sakriva nedostatke na limariji. Sva stakla, retrovizori i svetlosne grupe trebaju da budu kako tehnički, tako i vizuelno ispravni. Takođe, treba proveriti i stanje ispravnosti metlica brisača, a ne zaboravite i da dopunite tečnost za pranje vetrobranskog stakla.

Ukoliko imate kuku za spajanje priključnog vozila, biće vam potreban i odgovarajući atest, kao i za druge prepravke koje utiču na upravljivost vozila poput spojlera koji nisu fabrički. Pored toga, atest je potreban i za naknadno zatamnjena stakla.

Tehnička ispravnost

Svi mehanizmi na vozilu moraju biti u potpunosti ispravni. Radi se o upravljačkom i kočionom mehanizmu, rashladnom i izduvnom sistemu, motornom grupom, a proverava se i stanje pneumatika. Na tehničkom pregledu se sada mere i izduvni gasovi.

Međutim, zbog promene pravilnika, još nešto više od godinu i po dana će moći da se registruju i automobili bez katalizatora i DPF filtera. Ipak, ono što mnogima pravi problem jeste test ovalnosti kočenja, jer ukoliko ta vrednost nije manja od 20 odsto po točku, vlasnici neće moći da registruju automobil.

Kako biste bili sigurni u tehničku ispravnost vozila i pre samog pregleda, posetite vašeg majstora koji može da proveri vaš automobil, i ukoliko je potrebno dovede u ispravno stanje. U suprotnom, imaćete samo 3 dana da sredite sve nedostatke, a zbog čekanja na delove to može postati i nemoguća misija. Treba napomenuti da se na ponovljenom tehničkom pregledu proveravaju samo nedostaci koji su primećeni prvi put.

Bonus video: Koji vozači će morati dva puta da plate tehnički pregled

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare