Foto: KULLAPONG PARCHERAT / Shutterstock.com

Plan Evropske unije je da se do 2035. godine prekine sa proizvodnjom motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Predložena zabrana još je u fazi predloga, a najnovije informacije iz Nemačke sugerišu da to neće proći glatko.

Još ranije smo pisali o sukobima u EU oko zabrane benzinaca i dizelaša, ali kako sada navode svetski mediji, Nemačka, koja je jedna od najznačajnijh zemalja kada je reč o proizvodnji automobila u Evropi, okrenuće leđa predlogu EU da do 2035. godine prestane sa proizvodnjom motora SUS.

Naime, nemački ministar saobraćaja Volker Wissing najavio je da „želi da dozvoli prodaju motora sa unutrašnjim sagorevanjem čak i posle 2035.“

Ali, u toj najavi postoji jedan važan detalj. Nemačka bi dozvolila prodaju novih automobila sa SUS motorima „samo ako se automobili budu pokretali isključivo na sintetička, odnosno e-goriva„.

Šta su e-goriva?

Najzgodnija stvar vezana za e-goriva je ta da postojeće automobile ne bi trebalo hitno poslati na smetlište istorije, jer ako počnu da koriste e-goriva i njihov pogon postaje CO2 neutralan. Takođe, rešava se problem vazdušnog transporta, pogona brodova, ali i vozova, piše Auto Klub.

E-goriva imaju gustinu energije koja je ekvivalentna derivatima fosilnih goriva, poput benzina ili dizela. Glavni uslov jeste da proizvodnja e-goriva bude klimatski neutralna, odnosno da se za nju koristi energija iz obnovljivih izvora na mestima gde je ima na pretek. Klimatski neutralna goriva mogu se dobiti iz raznih izvora, od otpadne biomase koja bi se inače raspadala u životnoj sredini, pa sve do morskih algi.

e-goriva, e goriva, e-gorivo, e gorivo, auto, automobil
Foto: Shutterstock

Ova goriva bi trebalo da postanu alternativa električnom pogonu.

Mazda je prvi proizvođač automobila koji se pridružio eFuel Alijansi, koja okuplja organizacije i zainteresovane strane koje podržavaju stvaranje i korišćenje CO2, neutralnih e-goriva i vodonika, u cilju smanjenja emisije u sektoru saobraćaja i transporta.

Zanimljivo je da su se alijansi pridružili Porsche i Audi, proizvođači koji su daleko odmakli u razvoju električnih pogona, očigledno svesni svih ograničenja. Od zvučnih imena poznatih iz sveta transporta i autoindustrije tu su još Iveco, Bosch, Siemens, ZF, Mahle i mnogi drugi.

Bonus video: Kako da naplatite štetu nastalu zbog prelaska preko udarne rupe

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare