Foto: Shutterstock

Podvozje je jedan od vitalnih delova automobila, a njegova pozicija dovodi do toga da je ovaj deo izložen raznim uticajima. Mnogi vozači su u dilemi da li podvozje treba prati vodom pod pritiskom i da li je to dobro za sam automobil.

Pored konstatnog opterećenja u vožnji, na stanje podvozja utiču i kamenčići, prašina, blato i so tokom zime. Na pitanje da li treba prati podvozje automobila, odgovor daje nemačka organizacija KUS.

Što se tiče pranja samog automobila, uvek je potrebno što pre ukloniti ptičji izmet, ostatke insekata, smolu sa drveta i tvrdokornu prljavštinu kako se ne bi oštetio lak vozila, a svakodnevnu prljavštinu može da opere i sama kiša.

Sa druge strane, kada se govori o podvozju, čišćenje takođe možete prepustiti kiši. Naime, vožnja po mokrom kolovozu uklanja prljavštinu i blato sa podvozja, pa na taj način možete uštedeti novac i vreme na pranje donjeg dela automobila u perionici. Ukoliko se ipak odlučite na pranje podvozja, treba da budete izuzetno obazrivi, jer ponekad pranje može doneti više štete nego koristi. Naime, pošto se uglavnom koristi voda pod pritiskom koja se na taj način raspršuje, ona može dospeti u elektroniku i druge osetljive delove vozila.

Foto: Shutterstock

Kako piše Revija HAK, pranje podvozja može biti korisno nakon zime kako biste uklonili ostatke soli koji mogu prouzrokovati koroziju. Na novijim automobilima to obično nije slučaj jer su fabrički dobro zaštićeni od rđe, ali ukoliko vozite stariji automobil, operite podvozje nakon svake zimske sezone, a u tom slučaju pomaže i zaštita voskom.

Bonus video: Ovo su najopasnije deonice puteva u Srbiji

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare