Fiat 500, Stellantis
Foto: Shutterstock/MikeDotta

U prvoj polovini 2022. Stellantis je prodao 105.413 potpuno električnih automobila u Evropi u poređenju s Teslinih 78.277. U ovoj kompaniji mogu biti i te kako zadovoljni s prodajom, a to se pogotovo odnosi na novi model Fiata 500.

Iako je mnogima Tesla i dalje sinonim za električne automobile, situacija se na tržištu polako menja. Pored kineskih kompanija koje vrlo jako nastupaju na najvećim svetskim tržištima, sada polako vidimo i rezultate tradicionalnih proizvođača koji su krenuli put elektrifikacije svojih modela.

To pogotovo možemo reći za Volkswagen Group, ali velike planove na ovom tržištu ima i Stellantis. Prema rečima izvršnog direktora Carlosa Tavaresa, njihov plan je da postanu lider na tržištu električnih automobila na evropskom tržištu, a i na dobrom su putu da taj plan pretvore u stvarnost, piše Dnevnik.hr.

Tokom objave poslovnih i prodajnih rezultata za prvu polovinu ove godine, Tavares se pozvao na podatke Dataforcea, prema kojima je Stellantis na delu evropskog tržišta prestigao Teslu i približava se vodećoj kompaniji, Volkswagen Grupi.

Prema tim podacima, a koji se odnose na broj registrovanih električnih automobila (isključivo električnih vozila, ne hibrida) na području zemalja EU te Velike Britanije, Švajcarske, Islanda i Norveške, ali ne i Portugala, Švedske i Finske, VW Group je tokom prvih šest meseci ove godine prodao nešto više od 116.000 automobila, dok Stellantis malo zaostaje i prodali su nešto više od 105.000. Što se Tesle tiče, Maskova kompanija zauzela je treće mesto s prodatih nešto više od 78.000 vozila.

FIAT 500, Foto:promo

Prema analitičaru Matthiasu Schmidtu, porast prodaje na tržištu zapadne Evrope Stellantis može da zahvali velikoj potražnji za novom generacijom električnog Fiata 500, a odlične prodajne brojke zabeležio je i model Peugeot e-208. Prva dva mesta po prodaji pojedinačnih modela na spomenutim tržištima ipak je zauzela Tesla (Model Y i Model 3), dok je Fiat 500 na trećem mestu. Peugeot e-208 nalazi se na četvrtom mestu, dok se tek na petom nalazi jedan automobil VW Grupe – Škoda Enyaq.

Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare