Foto:Shutterstock

Kako su električni automobili tek nedavno postali vrlo popularni među kupcima, veliki broj njih još uvek nije imao potrebu da zameni bateriju na svom vozilu. Upravo zbog toga nije dostupno previše informacija koje nam govore koliko tačno košta zamena baterijskog pakovanja kada za to dođe vreme, iako se zna da je reč o najskupljoj komponenti svakog električnog automobila. Međutim, dok neki proizvođači kriju cene, pojedini su prilično transparentni povodom ovog procesa, pa su sada objavili koliko košta zamena baterija i u većini slučajeva - troškovi su papreni.

Svesni smo činjenice da je održavanje električnog automobila znatno jeftinije od servisiranja konvencionalnog vozila, ali zamena baterije koja posle određenog perioda mora da se obavi, predstavljaće ozbiljan udarac na svačiji novčanik.

Kriju cene, a troškovi su ogromni

Holandski Autoweek vršio je istraživanje i pitao zvanične servise koliko košta zamenska baterija, a mnogi nisu ni hteli da odgovore na njihovo pitanje. Iz Tesle nije stigao nikakav odgovor, a politika Audija, Fiata, Opela je da ne objavljuju cene.

Volkswagen takođe nije hteo da objavi tačne cene baterija, ali je poznato da nova baterija za modele iz porodice ID (ID.3 i ID.4) košta između 10 i 15 hiljada evra. Za starije modele na MQB platformi, kao što su e-Golf i e-Up, cena je između 10 i 20 hiljada evra. Prema rečima portparola nemačke kompanije, fluktuirajuća cena je posledica složenosti i broja artikala.

Baterija košta kao nov automobil

Mercedes je jedan od retkih masovnih proizvođača koji je transparentan po ovom pitanju. Nova baterija za njihov najjeftiniji električni model EQA košta 15.209 evra, za limuzinu EQS 19.603 evra, dok je za EQV cena novog baterijskog pakovanja čak 27.230 evra. Što se Smarta tiče, zamenska baterija za Smart EQ fortwo i Smart EQ forfour trebalo bi da košta 6.538 evra.

Zašto su baterije tako skupe?

Najviše zbog materijala koji se koriste za njihovu izradu. Električni automobil koristi litijum-jonske baterije poput onih u vašem mobilnom telefonu, samo što su mnogo veće. Najskuplja komponenta je katoda, jedna od dve elektrode koje skladište električnu energiju. Materijali kao što su kobalt, nikl, litijum i mangan koji su potrebni za katode su obično skupi. Njihova cena je visoka zbog skupog procesa miniranja i obrađivanja.

Garancija je spas

Proizvođači električnih automobila nude posebnu garanciju za baterijsko pakovanje, a ona u većini slučajeva pokriva period od 8 godina ili 250.000 pređenih kilometara. Ukoliko kapacitet baterije u garantnom roku padne ispod 70 posto kapaciteta, postoji mogućnost besplatne zamene.

Foto:Shutterstock

Baterijska pakovanja su projektovana, dizajnirana i izrađena da traju znatno duže od garantnog roka, ali će svakako njihov kapacitet padati tokom vremena, a u jednom trenutku postaće neophodno da se izvrši i zamena baterije.

Šta će biti sa električnim polovnjacima

Mnogi kupci će sačekati par godina kako bi kupili polovan električni automobil, a ova odluka mogla bi neke skupo da košta. Primera radi, nova baterija za model Dacia Spring koji je najjeftiniji električni automobil na tržištu, košta 6.770 evra. Zamenska baterija za Hondu e košta 7.283 evra, a za novo baterijsko pakovanje kod Nissana Leaf potrebno je izdvojiti 10.306 evra, odnosno 15.516 evra, u zavisnosti od kapaciteta. Prilikom kupovine polovnog električnog automobila, najviše pažnje treba obratiti na preostali kapacitet baterije.

Bonus video: Koliko u Srbiji košta život sa najpovoljnijiim električnim Mercedesom EQA

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Komentari

Svi komentari (12)