Foto:AAA

Većina novih vozila koja se prodaju u Evropi i Americi su standardno opremljena sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti (AEB). Ipak, nova testiranja mogućnosti ovog bezbednosnog sistema pokazali su da on zakaže kada je najpotrebniji – pri većim brzinama.

Tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za uočavanje potencijalno opasnih situacija pokazala se odlično u smanjenju mogućnosti udara jednog vozila u zadnji deo drugog pri nižim brzinama. Ipak, problemi nastaju pri većim brzinama, frontalnim sudarima i na T raskrsnicama.

Foto:AAA

Američka automobilska asocijacija (AAA) testirala je sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti kod četiri vozila (Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama. AAA je testirao sisteme u dva scenarija na T raskrsnicama, sa vozilima koja idu pravo kroz raskrsnicu nailazeći na vozilo koje im seče put, i dok vozilo koje skreće levo ulazi u putanju nadolazećeg vozila.

Foto:AAA

Ovo su zapravo najsmrtonosnije vrste saobraćajnih nezgoda u Americi i čine 39,2 odsto ukupnog broja smrtnih slučajevima u nesrećama u kojima su učestvovala dva vozila, a rezultati testiranja sistema za kočenje u slučaju opasnosti su bili vrlo skromni.

Pri brzini od 46 km/h, AEB je sprečio sudar za zadnje strane vozila u 17 od 20 testnih vožnji, odnosno u 85% slučajeva. Za testne vožnje u kojima se sudar desio, brzina vozila je smanjena za 86%. Sa druge strane, pri 62 km/h, ovaj sistem je sprečio udes u samo od 6 od 20 testnih vožnji, odnosno oko 30% slučajeva. Za probne vožnje u kojima se desio udes, brzina je smanjena za 62%.

Foto:AAA

Ipak, najveći debakl ovog sistema desio se u testovima na T raskrsnicama, gde su se sudari dogodili u 100% slučajeva. Sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti nije stigao da upozori vozača, uspori brzinu vozila niti izbegne sudar.

Kako piše Revija HAK, zbog ovih rezultata AAA preporučuje da se proizvođači automobila fokusiraju na kreiranje sistema koji će se bolje pokazatu u sudarima u kojima je najveća mogućnost povreda i smrtnih slučajeva. Pored toga, vozači trebaju da budu svesni ograničenja svojih vozila, odnosno trebali bi da znaju da i pored svih bezbednosnih sistema, moraju da budu maksimalno fokusirani na saobraćaj i reaguju na vreme.

Bonus video: Pogledajte nove Dačije, test Toyote Aygo X i akciju sa Srbija relija

Komentari

Svi komentari (0)