Foto: TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/ nr

Nakon nešto duže pauze održan je sajam automobila u Beogradu, koji se iz ove perspektive može označiti kao potpuni promašaj, jer su posetioci, ali i uvoznici, ostali nezadovoljni.

Nekada je sajam automobila bio manifestacija na radost svih, jer su kupci dobijali ozbiljne popuste, prodavci beležili rekordne prodaje, dok su ostali imali priliku da vide ono najbolje što nudi automobilska industrija. Međutim, ovogodišnji događaj bio je samo senka stare slave, o čemu svedoči da su svi automobilski uvoznici bili smešteni u Halu 1, dok su pre nekoliko godina BMW i Mercedes zakupljivali zasebne hale. Da, činjenica je da se radi o BG Car Show-u, a ne o međunarodnom sajmu, međutim starije kolege su imale komentar da je ovaj sajam automobila siromašniji čak i od onih koji su se održavali tokom sankcija 90-ih.

Gde su popusti?

Mnogi su došli na sajam sa namerom da kupe novi automobil po nešto povoljnijoj ceni, ali su ih sačekale neprijatne vesti. Svega par uvoznika je davalo vrlo simbolične popuste, a većina modela nije bila dostupna za isporuku odmah. Naravno, situacija sa nestašicom na globalnom automobilskom tržištu oseća se i kod nas, a i mnogi uvoznici nisu videli svrhu sajma kada nemaju šta da prodaju. Pored toga, automobili su i skuplji za oko 20% nego prošle godine, a na pojedine modele se čeka i do godinu dana. Tako da, ukoliko želite da iskeširate automobil i da ga vozite odmah, bolji izbor od sajma automobila je pijaca u Bubanj Potoku.

Električni automobili

Ovogodišnjom manifestacijom dominirali su električni i hibridni automobili, a fokus je bio na ekologiji i održivosti. Sve je to lepo, ali za naše uslove, elektromobilnost je i dalje na polju naučne fantastike. U zemlji gde ima više divljih deponija nego punjača za električne automobile, gde se reke guraju u cevi i termoelektrane lože blato, teško je pomisliti da će bilo ko odustati od benzina i dizela zarad ekologije. Podsetimo da je prošle godine u Srbiji prodato svega 113 automobila na struju.

O cenama izloženih modela bolje i da ne pričamo, jer prosečan kupac u Srbiji možda ima dovoljno novca za električno vozilo, ali ako se radi o trotinetu.

Skromna poseta

Za razliku od prošlih manifestacija koje su trajale 7 ili 10 dana, ovogodišnji sajam automobila je bio otvoren za posetioce svega 4 dana. Dok je na prošlom sajmu koji je održan 2019. godine bilo više od 140.000 posetilaca, ovogodišnji događaj posetilo je svega 66.416 ljudi, a mnogi nisu krili svoje razočaranje.

Iako je većina uvoznika imala svoj štand, mnogi su se vodili poznatom izrekom: „Kud svi Turci, tu i mali Mujo“. Dobar deo njih nije imao šta da proda, ali nisu želeli da budu „crna ovca“ i propuste priliku da se pojave na sajmu.

Šta dalje?

Čini se da je ovogodišnji sajam automobila bio gubitak za mnoge, kako za uvoznike koji su izdvojili novac za nastup, tako i za kupce koji su očekivali povoljne automobile a dobili su „strujni udar“. Izgleda da je sajam automobila izgubio smisao koji je imao, pa je postao izložba električnih automobila koji se voze u nekim bogatijim zemljama. Ništa bolje neće biti ni sledeće godine, jer se stabilizacija automobilskog tržišta ne očekuje do 2024. godine, pa na sajamske popuste možete zaboraviti do daljeg.

Oldtajmeri „izvukli“ ovogodišnji sajam automobila

U Hali 3 je bilo izloženo čak 103 oldtajmera raznih godišta i proizvođača. Bilo je tu raznih primeraka, od automobila iz 20-ih godina prošlog veka, do nekih kultnih modela starih tridesetak godina, a cenu ulaznice vredelo je platiti samo za ovu izložbu. Halom su dominirali američki klasici čija veličina je nepojmljiva u sadašnjem vremenu.

Bonus video: Manite nas novih automobila, pogledajte gde je bio najbolji deo sajma u Beogradu

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare