Foto:shutterstock

Kriza u Ukrajini može da prolongira odluku Evrope da se do 2035. godine potpuno eliminišu vozila sa motorima SUS, ali čak i pre nego što su se intenzivirala ratna dejstva na krajnjem istoku Evrope, pojavila se jedna ozbiljna grupa stručnjaka koja se javno zapitala da li je potpuno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem zaista najbolji recept za budućnost transporta.

Naime, čitava priča sa “zelenim” vozilima uporište traži u potrebi da se više vodi računa o životnoj sredini koja je, navodno, prilično ugrožena izduvnim gasovima iz automobila (što je, uzgred samo tri odsto od ukupnog zagađenja koje proizvode razni izvori na planeti).

EU komisija došla je do zaključka da je pravo rešenje samo kompletno ukidanje motora SUS i prelazak na električne naslednike, ali je nemačko Udruženje inženjera izrazilo svoj stav prema kom pokazuju da nisu sigurni da je potpuna eliminacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem odgovor na sve probleme.

Objašnjenje za svoj stav obrazložili su kroz više aspekata. Kao prvo, navode da glavni problem ne predstavljaju sami motori, već fosilna goriva koja se koriste za njihovo pokretanje. Prema njima, jedno od rešenja za tranzicioni period koji ne mora bezuslovno da vodi ka potpunom ukidanju motora SUS, je usmeravanje energije ka proizvodnji “čistijih” goriva, što u samim rezultatima emisije štetnih gasova, što kroz osavremenjavanje ciklusa proizvodnje, uz uspostavljanje samoodrživosti, što je prema procenama nemačkih stručnjaka trenutno mnogo jeftinije i efikasnije od ogromnih ulaganja u elektrifikaciju na svim poljima, posebno imajući u vidu kompletan “vozni park” koji se kreće Evropom.

Da stvar bude zanimljivija, to čistije gorivo se već uveliko koristi, a u kojoj zemlji ga najviše troše, saznajte ovde.

Izvor: Drivegreen.rs

Bonus video: Proverili smo da li ovaj Volvo troši 1,1 litar benzina

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Tagovi

Komentari

Svi komentari (0)