Sneg na Jahorini Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Pred vama je pregled kratkih pitanja i odgovora koji bi trebalo da ponude rešenja za nedoumice koje vozači imaju u toku zime. Za prvi deo smo izdvojili pitanja u vezi rada motora u zimskim uslovima, pa evo šta možemo, a šta baš i ne bi trebalo da radimo ako želimo da očuvamo motor.

Zašto je potrošnja goriva visoka nakon hladnog starta motora?

Elektronika motora na ubrizgavanju šalje bogatiju smešu goriva, kako bi se što pre dostigla radna temperatura. Dalje, gorivo koje se spušta niz hladne zidove cilindara ne sagoreva do kraja, a interna frikcija nezagrejanog motora je veća.

Da li je dugo verglanje opasno?

Ako se motor ne pokrene za 10-tak sekundi, napraviti pauzu, pa onda pokušati ponovo. U suprotnom, motor može da „presisa“ a gorivo da stigne do katalizatora i ošteti ga.

Čime se motor štiti od leda?

U delu motora kroz koji prolazi rashladna tečnost, postoje sigurnosni ventili protiv zamrzavanja.

Od kakve je koristi električni grejač?

Najpre, ovaj deo ne dozvoljava gorivu u rezervoaru da se zaledi, a ima i mogućnost da dopunjava akumulator. Električni grejač ne štedi gorivo, ali motor se manje troši, a emisija izduvnih gasova je smanjena.

Zašto se motor zimi više haba?

Jedan od razloga je taj što motorno ulje gubi svoja svojstva usled slivanja nečistoća, kondenzovane vode i nesagorelog goriva.

Da li tokom zime start-stop sistem može da isprazni akumulator?

Na niskim temperaturama ovaj sistem se automatski deaktivira, pa tako štedi akumulator. Uostalom, već godinama unazad se u vozila koja imaju start-stop sistem ugrađuju akumulatori koji ga podržavaju.

Zašto automobil sporo dostiže radnu temperaturu?

Problem je u savremenim dizel-agregatima; jesu štedljivi i energetski efikasni, ali višak goriva ne pretvaraju u toplotu. Drugi razlog može da bude neispravan termostat.

Kako se koriste kablovi za startovanje?

Pratite uputstvo: plus pol donatora struje na plus pol praznog akumulatora; minus pol donatora na uzemljenje. Prilikom skidanja, kleme uklanjajte obrnutim redosledom.

Da li zimi treba prati motor automobila?

Nezavisno od doba godine, pranje nije preporučljivo. Ipak, motorski prostor treba čistiti jer u njemu se nalaze brojni džepovi u koje se zavlače nečistoće, pa te delove treba očistiti usisivačem i isprati, a one masne delove prati posebnim sprejom za odmašćivanje. Uvek je preporuka oprati motor u servisu, a nikako „na puške“.

Bonus video: Vozili smo najsnažniju Daciu svih vremena

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar