Foto:Shutterstock

Kako je Srbija zemlja u kojoj tržište polovnjaka cveta, dobro je znati kako se određeni modeli automobila kotiraju, te pametno birati kupovinu kada za to dođe vreme, a sve kako kasnije ne bismo ostali kratkih rukava. Svake godine se u Evropi rade brojni izveštaji koji se tiču automobila, od njihove pouzdanosti, potražnje do držanja vrednosti. Pred vama je nova lista polovnjaka koji najmanje gube na vrednosti, a koju tradicionalno godinama unazad objavljuje nemačka kompanija za analizu tržišta Schwacke u saradnji sa magazinom Auto Bild.

Uglavnom se ova istraživanja obavljaju u razvijenim zemljama, poput Nemačke jer se tamo bave prikupljanjem brojnih podataka u vezi polovnih vozila, a ujedno su i jedno od najvećih evropskih tržišta koje godišnje beleži višemilionsku prodaju automobila. Oni beleže sve – od toga koliko se i tačno koji polovnjaci najviše kvare, preko toga koji se najviše prodaju, do toga koji najviše a koji najmanje gube na vrednosti.

Kako je Srbija zemlja u kojoj tržište polovnjaka cveta, dobro je znati kako se određeni modeli kotiraju, te pametno birati kupovinu kako kasnije ne bismo ostali kratkih rukava. Zapravo jedan od najvažnijih kriterijuma, uz dobro održavano polovno vozilo, tiče se njegovog pada vrednosti. Niko ne želi da pazari model čija vrednost brzo pada i koji je teško kasnije prodati.

Kupovinom automobila i prvim okretanjem ključa u bravi ili pritiskom na dugme „start“ već ste izgubili pozamašan deo njegove vrednosti, podseća revija HAK. I, dok je Porsche 911 Carrera 4S jedan od automobila koji su najstabilniji kada govorimo o držanju vrednosti, sada imamo i jednog od najjeftinijih u Evropi koji se odlično kotira i posle godina vožnje, a reč je o Daciji Sandero Stepway.

Ovi modeli, podeljeni po klasama, najbolje drže vrednost u periodu od 4 godine posle kupovine:

Mali gradski automobili

Dacia Sandero Stepway TCe90 (66%)

Toyota Yaris Hybrid 1.5 VV T-i (60,7%)

Mini Cooper S (60,4%)

Kompaktni automobili

VW Golf 1.5 TSI OPF (53,7%)

Mazda3 e-Skyactive X 2,0 M hibridni pogon (53,4%)

Seat Leon 1.5 eTSI ACT OPF DSG (52,5%)

Srednja klasa

Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4×4 DSG (49,8%)

BMW 330i Touring xDrive Auto. (49,7%)

Mazda6 karavan Skyactiv-G 194 Drive i-Eloop (48,3%)

Viša klasa

BMW 540i xDrive Auto. (44,4%)

Volvo V90 B4 D AWD Geartronic (42,5%)

Audi A6 Avant 55 TFSI quattro S tronic (42,2%)

Mali SUV modeli

Mazda CX-30 e-Skyactiv-G 2,0 M Hybrid (57,5%)

Opel Mokka 1.2 DI Turbo (55,3%)

Ford Puma 1.5 EcoBoost (55,0%)

Srednji SUV modeli

Toyota RAV 4 2,5 4×2 Hybrid (57,8%)

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG (57,3%)

Škoda Kodiaq 2.0 TSI ACT 4×4 DSG (55,7%)

SUV

Range Rover Sport P400 3.0 (50,1%)

BMW X5 xDrive40d (49,5%)

VW Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion DPF auto. (49,4%)

Sportski automobili

Porsche 911 Carrera 4S PDK (58,0%)

Porsche 718 Boxster (53,8%)

Audi TT RS Coupé S tronic (53,5%)

Električni automobili do 40.000 evra

Mini Cooper SE (59,6%)

VW ID.4 (56,3%)

Tesla Model 3 Standard Range Plus RWD (54,9%)

Električni automobili preko 40.000 evra

Tesla Model S Long Range (61,2%)

Audi e-Tron Sportback 50 Quattro (51,7%)

Mercedes EQV 300 long (50,1%)

Bonus video: Vozimo žutom trakom, ocenjujemo pešake i testiramo novi BMW M240i xDrive

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare