Foto: Škoda/promo

Ma to je češki Polo, česta je fraza kad za stolom u kafiću krenu priče o Škodi Fabiji. I to je istina. Kao i prethodne dve, i treća generacija iz 2014. je zapravo Škodina verzija tadašnjeg VW Pola (i Seat Ibize), čiju platformu i mehaniku Fabia koristi. O uspehu karijere ovog modela govori više od milion prodatih primeraka, u samo sedam godina.

Dizajn joj je daleko uspešniji od prethodne generacije, a iako nema šminkersku crtu, izgleda dopadljivo. Bolji paketi opreme jače ističu njene osobine, ali karakteristike koje mnogima čine Fabiju zanimljivu prilikom kupovine polovnog automobila, zapravo su druge prirode. Pre svega je to Volkswagenova pozadina iz koje dolazi imidž dobre i čvrste mehanike i kvalitetne izrade, na šta se nadovezuju dobra prostranost, jedan od većih prtljažnika u ovoj klasi i generalno racionalan pristup izvedbi detalja.

Foto: Škoda/promo

Takav je i dizajn unutrašnjosti, u kojoj se svi konci rukovanja lako pohvataju. Materijali su korektni, ali malo ispod nivoa Pola, kao i zvuk zatvaranja nežnijih i laganijih vrata, što takođe pokazuje hijerarhiju u okviru koncerna. Pored toga, Fabia je tiha, odaje ugodan utisak dobre i brižne izrade u okvirima klase, ali i trajnosti.

Foto: Škoda/promo

Često je kupovana kao flotni automobil, pa i to dovoljno govori o poverenju u njenu izdržljivost. U prilog joj ide činjenica da su vlasnici uglavnom osobe smirenih vozačkih navika, nesklone mrcvarenju auta, pa je većina polovnjaka spolja i iznutra u principu jako dobro sačuvana i sa umerenom kilometražom.

Foto: Škoda/promo

Auto Klub je proverio servisne statistike i u njima nema krupnih reklamacija. Stanje zapravo, najviše zavisi od odnosa pređašnjeg vlasnika prema održavanju.

Motori, menjači i podvozje su Volkswagenovi, što je rekli smo, jak adut Fabije. Osnovni trocilindarski atmosferski benzinci 1.0 MPi (60 i 75 KS) su taman za grad, ali puno bolje opcije su turbo verzije 1.0 TSI (90 i 110 KS). Ozbiljniji su motori, lepo mogu da potegnu i sa njima se može biti brz, a sa smirenom nogom na gasu troše malo, pet do šest litara, na otvorenom putu i ispod četiri. Prve serije imale su takođe dobar četvorocilindarski 1.2 TSI motor (95 i 110 KS), ali koji je u početku imao problem sa ranim rastezanjem lanca, kao u svim modelima koncerna u koje je ovaj motor ugrađivan.

Foto: Škoda/promo

Trocilindarski dizelaš 1.4 TDI (90 i 105 KS) iz prodaje je izašao 2017. ali se na oglasima može pronaći dosta verzija sa ovim agregatom. Treba znati da su u obzirnoj vožnji jako štedljivi, ali su generalno dosta bučni. Na EuroNCAP testu Fabia je osvojila svih pet zvezdica.

Foto: Škoda/promo

Što se cene tiče, polovna Fabia treće generacije na našem tržištu polovnih automobila može da se nabavi za 6 do 7 hiljada evra, dok nešto opremljenije verzije sa jačim motorima mogu da dostignu i cenu od 8 hiljada evra.

Bonus video: Vozači Ferarija svojim ljubimcima obojili ulice Rima u crveno

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram