Foto: Renault

Sa 15 miliona prodatih primeraka do sad, Renault Clio je najprodavaniji francuski automobil svih vremena. Bio je jedini model koji je osvojio titulu Automobila godine dva puta – 1991. i 2006. godine. Ovaj model je istovremeno jedan od vrlo važnih i za srpsko tržište, s obzirom na to da je uvek među najprodavanijim u svojoj klasi.

Osim što je najtraženiji francuski model, Clio je ujedno i drugi najprodavaniji model od svih u Evropi. Nešto što ovaj gradski automobil odlikuje od samog starta, odnosno od 1990. godine otkako je prva generacija predstavljena u Parizu, jesu vrlo prostrana kabina u odnosu na spoljne, kompaktne dimenzije, kao i neponovljiva francuska udobnost.

Foto: Renault

Saznajte još:

Došao je kao zamena za legendarni Renault 5 model, a danas, 30 godina kasnije aktuelna je 5. generacija koja je uvela mnoge novine u svom segmentu.

Tokom istorije dolazio je u raznim varijantama, od osnovih do luksuznih verzija, zatim trkačkih koje je radilo Renault Sport odeljenje, pa sve do praktičnog karavana.

Clio I Automobil godine

Prva generacija, koju još uvek možemo da vidimo na ulicama u Srbiji, predstavljena je 1990. godine i odmah se istakla kao “mali-veliki auto”. Clio I došao je kao zamena za kultni Renault 5 i doneo kvalitetniji i prostraniji enterijer. Bio je odabran za Automobil godine, gde je žiri istakao stil, kvalitet i komfornu kabinu, ali i bogatu opremu za segment kome pripada.

Foto: Renault

Top verziju Clio RSi pokretao je snažni 1,8-litraski benzinac, a tu je bio i 1.9 dizel. Osim njih nudio se i sa 1.2 i 1.4 motorima, u verzijama sa troja i petora vrata.

Clio II i legendarni 1.5 dCi

Kako je prva generacija bila bestseler, druga, odnosno Clio II imala je težak zadatak. Predstavljena 1998. godine iznenadila je svojim oblim dizajnom karoserije. Svega par centimetara duži, Clio II obezbedio je još više prostora u kabini, a poboljšana je i udobnost, kako većim sedištima tako i unapređenim oslanjanjem.

Foto: Renault

Tada je počelo da se vodi računa i o težini, pa je novi Clio bio lakši, a neke verzije su čak imale aluminijumsku haubu, dok su svi primerci dolazili sa plastičnim kućištima farova i pojedinim karoserijskim delovima od kompozitnih materijala.

Bezbednost je takođe poboljšana, pa je Clio II na 50% primeraka imao ugrađen ABS sistem, a bili su dostupni i vazdušni jastuci, što je bilo prvu put u B segmentu. Po lansiranju, paleta motora činila je 1.2, 1.4 i 1.6 benzince, kao i 1.9-litarski dizel.

Saznajte još:

Redizajn 2000. doneo je poboljšanu instrument-tablu, blage izmene prednjeg i zadnjeg dela, kao i novi 1.5-litarski dizel motor. Na listi opcija uvedeno je: digitalna klima, ksenon farovi i satelitska navigacija.

Top model bio je Clio II sa 3.0 V6 motorom i pogonom na zadnjim točkovima, a nosio je pečat Renault Sport odeljenja. Još jedna restilizacija usledila je 2004. godine, a donela je bogatiju opremu.

Clio III prvi put dobija karavan verziju, ali i ključ-karticu

Prikazan 2005. u Frankfurtu, Clio III donosi veliku promenu u odnosu na prethodnika. Kvalitet enterijera se značajno poboljšao, a dobio je i dodatne centimetre u kabini.

Prvi put Clio je bio dostupan sa Renoovom ključ-karticom i startovanjem motora na dugme, naprednim GPS sistemom i tempomatom. Renault Sport verzije za Clio podrazumevale su čak 197 KS.

Ova generacija je bila i prva u svom segmentu koja je osvojila 5 zvezdica na EURO NCAP testu a nudila je čak 8 vazdušnih jastuka.

Prvi put u 3. generaciji Clio dobija i karavan verziju, koja je nudila više mesta svuda, kao i veće međuosovinsko rastojanje.
Clio III okitio se titulom Automobila godine 2006, što je ujedno i prvi put da neki model ovu nagradu osvoji dva puta.

Clio IV prvi dobija “tač-skrin”

Četvrta generacija prikazana je 2012. godine i donela je novi, tada vrlo futuristički dizajn. Clio IV je uveo mnoge nove tehnologije, poput R-Link multimedijalnog sistema sa ekranom osetljivim na dodir. Personalizacija je takođe ovde bila vrlo važna, pa je ovaj Clio nudio čak 4 različite verzije enterijera i kombinacije boja.

Pod haubom su bili TCe benzinci i dCi dizelaši, unapređeni i efikasni, dok je Clio R.S prvi put bio predstavljen sa automatskim menjačem i polugicama za menjanje brzina iza volana. Tokom životnog veka, ova generacija se unapređivala u vidu tehnologija, pa je dobila i sistem automatskog parkiranja, full LED svetla i tako dalje.

Clio V uvodi digitalizaciju i hibridne motore

Trenutno aktuelna, peta generacija modela Clio je ujedno i najnaprednija. Predstavlja jedan ogroman korak unapred za ovaj model kada je reč o kvalitetu izrade i osećaju u vožnji.

Foto: Renault

Spolja jasno govori da je evolucija prethodne generacije, dok je u kabini došlo do najvećih promena – bilo da je reč o inovativnom multimedijalnom sistemu od 9,3 inča ili 10-inčnoj digitalnoj instrument-tabli, kvalitetu materijala, udobnosti sedišta.

Foto:Promo/Renault

Bez obzira na to što je novi Clio zapravo kraći od prethodnog, prostora ima više, a nudi čak i najveći prtljažnik u svojoj klasi – 391 litar. I motori su unapređeni, pa Clio V nudi benzinske, dizele i hibridne E-Tech motore.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare