Opel je predstavio potpuno novu, šestu generaciju modela Astra koja je prvi put i elektrifikovana. Biće dostupna kao plug-in hibrid, ali su dostupni i benzinski i dizel agregati, najverovatnije po poslednji put u Astri.
Već smo pisali o potpunoj elektrifikaciji Opela koji će do 2028. izbaciti motore sa unutrašnjim sagorevanjem, a nova Astra je samo jedan korak ka tom cilju. Naravno, ta promena će se dešavati postepeno, pa je šesta generacija Astre i dalje dostupna sa benzinskim i dizel agregatima. Ipak, novost u ponudi je plug-in hibrid koji će imati dve varijante, a u saopštenju se navodi da će snažnija verzija razvijati 225 KS, dok će konvencionalni motori imati raspon snage od 110 do 130 KS.
Što se dizajna spoljašnjosti tiče, nova Astra izgleda dinamičnije nego ranije, bez suvišnih elemenata na spoljnim površinama, a modernom izgledu doprinosi i novi izgled prednjeg dela koji će biti karakterističan za sve nove modele nemačke kompanije.
Radi se o dizajnu maske koji je nazvan Opel Vizor, a koji odlikuje ravna crna površina sa prepoznatljivim potpisom dnevnih svetala.
Nova Opel Astra je dugačka 4.374 mm i široka 1.860 mm, a zbog kraćeg prednjeg prepusta, nova generacija je svega 4 mm duža od prethodnika, iako je međuosovinsko rastojanje povećano za 13 mm. Zapremina prtljažnika je ostala nepromenjena i iznosi 422 litre.
Kao i kod prethodne generacije koja je predstavljena 2015. godine, i nova Astra donosi inovacije u klasu kompaktnih automobila koje su do skoro mogle da se pronađu isključivo u skupljim, luksuznim vozilima. Na primer, Intelli-Lux LED svetla u novoj Astri imaju čak 168 LED elemenata, što još nije viđeno kod modela u istoj cenovnoj kategoriji.
Analogni instrumenti su otišli u istoriju, a kako navodi Opel, potpuno digitalna instrument tabla dijagonale 10 inča kupcima nudi mnogo više informacija i intuitivno iskustvo korišćenja. Tu je i ekran multimedijalnog sistema iste veličine koji je osetljiv na dodir i veći nego ikada pre, ali su ipak zadržane fizičke komande klima uređaja.
Kao i kod drugih modela, Opel je i kod nove Astre pažnju posvetio komforu, pa su sedišta vrlo udobna, čak i na dužim putovanjima. Uz doplatu, dostupne su i funkcije grejanja i hlađenja sedišta, pa čak i masaža kada se odabere paket sa Nappa kožom.
Nova Astra je postavljena na treću generaciju vrlo fleksibilne EMP2 platforme, a prilikom testiranja posebno se vodilo računa o stabilnosti pri velikim brzinama, tako da je ovaj hečbek spreman i za vožnju maksimalnom brzinom na Autobanu. Tu su i novi sistemi asistencije koji Astri omogućavaju polu-autonomnu vožnju. Četiri kamere, pet radarskih senzora i dva ultrazvučna senzora prepoznaju okolinu i brinu se da sistem Intelli-Drive 2.0 može da samostalno adaptira brzinu u krivinama i da vrši polu-autonomne promene saobraćajne trake.
Adaptivni tempomat sada može da samostalno zaustavi vozilo, ali i da ga ponovo pokrene ukoliko je automobil opremljen osmostepenim automatskim menjačem. Ponuda sistema asistencije takođe uključuje i veliki head-up displej kao i Intelli-Vision sistem koji omogućava lakše parkiranje.
Šestu generaciju Opel Astre kupci će moći da poruče od jeseni ove godine, dok će prvi primerci stići na puteve širom Evrope početkom 2022.
Bonus video: Voz budućnosti
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare