Audi A3, test, vožnja, auto, automobil
Audi A3 Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Tek što smo se navikli na ne baš jasne Audijeve oznake aktuelnih modela sa motorima SUS, određen je datum kada će nemački brend prestati da proizvodi nove benzinske i dizel automobile, i to je već 2026. godine. Prema Rojtersu, vest je objavio predsednik Audijeve uprave Markus Duesmann. Kod Audija sve počinje da se vrti oko baterija...

Izgleda da je elektrifikacija neizbežna, a čak je i Lincoln izjavio da će svi automobili do 2030. godine imati baterije, piše Auto Klub. Dosta proizvođača već najavljuje planove u kojima motore sa unutrašnjim sagorevanjem opisuju kao prošlost. Jedan od njih je i Audi, koji je već prestao s razvojem novih motora SUS, a nedavno je i stavio rok za definitivni kraj vozila na fosilna goriva.

Foto: Audi/Promo

Vest je objavio predsednik Audijeve uprave Markus Duesmann i istakao da će postupno ukidanje unutrašnjeg sagorevanja primeniti 2026. godine, na benzinske i dizel modele. Logičan sledeći korak za nemačku kompaniju je širenje asortimana na hibridne marke.

Foto: Audi

Međutim, potrebno je ‘gledati širu sliku’. Audijev stav o elektrifikaciji zapravo je stav njegove matične kompanije – Volkswagen Grupe. Suparnici BMW i Mercedes, planiraju na suprotnom kraju spektra elektrifikacije: iako su već predstavili nekoliko električnih vozila, oni smatraju da će unutrašnje sagorevanje ostati ‘glavna priča’ automobilske industrije još dugi niz godina.

Naime, Bavarci uopšte ne planiraju da zaustave razvoj motora SUS. Nedavno je BMW izrazio zabrinutost zbog slabe dostupnosti retkih minerala koji se koriste u baterijama, a od pre tri godine smatraju da će zbog toga EV uvek biti skuplja opcija od konvencionalnih motora.

Iako su litijum-jonske baterije znatno pojeftinile u poslednjih godinu dana, i dalje su skupe, a tu je i drugi problem – snabdevenost je čak i pre pandemije bila slaba, i gotovo je nemoguće bilo osigurati stalnu. Razni proizvođači biraju različite strategije za budućnost, ali još uvek nije jasno koja od njih će se isplatiti dugoročno. Zanimljivo će biti videti koji će proizvođači automobila preživeti sledeće dve decenije.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare