Apple ne može da osvoji automobilsko tržište preko noći i da postane dominantan kao što je to uspeo sa iPhone i iPad uređajima na mobilnom tržištu, smatraju mnogi analitičari, uključujući i prvog čoveka Folksvagena.
Niko iz automobilske industrije nije ostao imun na informacije da će se za nekoliko godina na tržištu pojaviti prvi Apple automobil – Apple Car.
Iako su mnogi uvereni da točkovi ove tehnološke kompanije neće pregaziti konkurenciju na način na koji su to napravili sa iPhone ili iPad uređajima nakon lansiranja, svi su ipak svesni potencijalnog izazova, piše zimo.dnevnik.hr. Ipak, većina analitičara se slaže u jednom – automobilsko tržište donosi specifične izazove i probleme (od razvoja, proizvodnje, prodajne i servisne mreže itd.) na koje ekipa iz kompanije Apple ipak nije navikla i sa takvim stvarima se još nije suočila.
O Apple automobilu, kao i njegovom uticaju na industriju i sam šef VW, Herbert Diess dao je izjavu nemačkim medijima. Podsetio je kako automobilska industrija nije poput tehnološke koja može da se pokori jednim potezom: Apple to neće uspeti preko noći. Ipak, smatra kako se potez razvoja automobila čini sasvim logičnim za Cooka, jer imaju veliko iskustvo u razvoju baterija, softvera i dizajna. Što se tiče njegove kompanije i pritiska od strane Apple-a, odnosno Apple automobila, Diess je poslao jasnu poruku: „Ne bojimo se“.
Iako je slika o vozilu na kom radi Cookova kompanija i dalje prilično mutna, kao što nije poznato ko će biti Apple partneri (nakon prve potvrde, naknadno su Hyundai i Kia objavili da neće sarađivati sa Apple-om, a isto tvrde i iz Nissana), ono što je gotovo sigurno jeste da će automobil biti električan i da će imati određeni nivo autonomne vožnje.
#related-news_1
Zvanične informacije o Apple automobilu ne treba očekivati uskoro. Glasine o datumu predstavljanja su različite, a prema najavama to neće biti pre 2024. ili 2025. godine, dok neki čak spominju i 2028.
Na Engadgetu podsećaju na izjavu prvog čoveka Palma Eda Colligana iz 2006, kada je rekao da Apple neće tek tako ušetati na tržište pametnih telefona, a onda je Apple upravo to uradio. Kompanija kojom je tada upravljao Jobs u potpunosti je promenila tržišta, ostavivši do tada dominantne kompanije poput Nokije i BlackBerryja u retrovizoru.
S obzirom na to da na automobilskom tržištu vladaju potpuno drugačija pravila, to zaista neće biti tako jednostavno, ali jasno je kako će sva pažnja industrije biti usmerena na osluškivanje signala iz Apple centrale.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare