Porše sa Istoka: Kako bi danas izgledala kultna Škoda 130 RS

Auto 12. jan. 202114:24
Podeli:
Foto:Škoda

„Ovaj automobil napravljen je s jednom jasnom svrhom koja zrači iz njega. Trebalo je da bude brz, pa je dizajniran i konstruisan u skladu s tim. Sve je podređeno toj svrsi: oblik karoserije, točkovi, sedišta, celokupan raspored unutrašnjosti. Sve je kreirano kako bi ovaj automobil bio najbrži“, opisuje model 130 RS Aymeric Chertier, jedan od Škodinih dizajnera koji je dobio zadatak da prikaže kako bi sportska legenda danas izgledala. Usput je otkrio i da su današanji modeli kompromis, sa čim će se složiti svi ljubitelji automobila.

Sa svojom modernom interpretacijom modela 130 RS, mladi dizajner koji je pre Škode radio za Seat i VW, uspeo je da skine okove sa svoje mašte i stvori automobil koji je bio sve: siguran, automobil koji budi strast i sportski duh, baš kao i legenda iz 1970-ih.

Njegova studija modela 130 RS je više nego samo moderan automobil koji želi da se za njim okreću zbog retro dizajna inspirisanog uspešnim trkačkim modelom.

Foto:Škoda

„Svojevremeno, 130 RS bio je automobil koji je rušio mnoge prepreke i bio potpuno neobičan“, kaže Aymeric, možda i ne sluteći da je njegova izjava istinita u svakom smislu. To je zato što je 130 RS, proizvod tadašnje komunističke Čehoslovačke, izbio iz okvira komunističkog bloka. Međunarodni uspeh automobila obezbedio mu je nadimak „Porše sa Istoka“.

Saznajte još:

Noseća konstrukcija

Spoljašnji dizajn studije temelji se na originalnom modelu. „Hteo sam da osvežim originalni automobil, a ne da ga menjam. Zadržao sam njegovu suštinu i karakteristične linije i dodao određene detalje koje znamo iz modernih WRC automobila“, kaže dizajner, objašnjavajući retro osećaj u kombinaciji s prepoznatljivim mišićavim oblicima svog automobila.

Iako njegov 130 RS spolja ostaje veran tradiciji, unutra je inovativan i ruši barijere. Aymeric je predstavio potpuno novi dizajn koji čini deo osnovne strukture automobila. „To nije sigurnosni kavez, već sastavni deo šasije. Konstrukcija drži celu unutrašnjost, podupire instrument tablu, sedišta, vrata i menjač“, kaže on. „Nije me zanimalo da dizajnom pokažem lep i egzotičan enterijer. Od samog početka kreirao sam nešto sa funkcijom i jasnom svrhom“, naglašava.

Foto:Škoda

Drugi deo koncepta je inovativna instrument tabla, koja je u osnovi jedan veliki ekran s tri različite informacione zone. Ispred vozača nalazi se skup podataka o brzini, obrtajima u minuti i ostalim ključnim parametrima. U srednjoj zoni nalaze se detaljnije informacije, poput temperature tečnosti u automobilu i performansi motora ili podataka o navigaciji. A s desne strane, ispred sedišta suvozača, nalazi se zona za dodatne informacije, poput slike sa zadnje kamere automobila.

ŠKODA 130 RS

Jedan od najuspešnijih Škoda trkačkih automobila zasnovan je na kupeu 110 R. Model 130 RS doživeo je puno modifikacija.  Redovno je pobeđivao na trkama u svojoj klasi motora, ali je takođe završavao na najvišim pozicijama u ukupnim kvalifikacijama na reli događajima i kružnim trkama. Njegova najveća dostignuća uključuju pobedu u svojoj klasi na reliju Monte Carlo 1977. godine i postajanje brenda koji je pobedio na evropskom prvenstvu na stazi za turističke automobile 1981. godine. Od 1975. do 1980. napravljeno je oko 200 modela automobila Škoda 130 RS.

Saznajte još:

Aymeric ostaje realan u vezi sa sudbinom svoje studije.

„Iako se mojim šefovima i meni sviđa vizija, ona će i dalje ostati vizija. Škoda studije dizajna koje predstavljamo javnosti uvek imaju neke veze s nečim što pripremamo“, kaže objašnjavajući zašto prihvata činjenicu da će njegov moderni Škoda 130 RS ostati na papiru.

„Ali bilo bi zabavno kad bih mogao ponovo pobeći od stvarnosti i barem napraviti maketu ovog modela“, kaže Aymeric.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar