Foto:audi promo

Mogli bismo da ih nazovemo antiherojima, jer 10 modela automobila koje ćemo nabrojati u tekstu, prema istraživanju britanskog online magazina "What Car?", najbrže gube vrednost. Tačnije, toliko ne drže cenu da im je vrednost pala za dve trećine u tri godine. Gubitak vrednosti je jedan od faktora koji se često zanemaruje prilikom kupovine novog automobila.

Kod kupovine novog automobila uglavnom se gledaju tekući troškovi, poput servisiranja, potrošnje goriva i troškova registracije. Međutim, svi ti troškovi na kraju iznose manje nego iznos koji automobil izgubi na vrednosti posle izlaska iz salona u prvih nekoliko godina vlasništva, piše Auto Klub.

‘What car?’, automobilski online magazin koji se bavi recenzijama automobila, koristeći podatke na tržištu polovnih vozila otkrio je 10 modela koji u prve tri godine gube najveći postotak svoje izvorne cene. Svi podaci zasnovani su na primerima koji su prešli više od 60.000 kilometara. Prikupljeni su podaci s britanskog tržišta polovnih i zato su vrednosti u funtama, ali smatramo da je situacija manje-više slična na mnogim evropskim tržištima i svakako je samo istraživanje zanimljivo.

10. Citroën Spacetourer

Model: 1.5 Blue HDi 120 Business M. Cena novog automobila: £37.005. Cena posle tri godine: £12.500. Gubitak vrednosti: £24.505. Zadržana vrednost: 33.8%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Ovaj monovolumen može da prevozi i do devet osoba i nudi udobnu vožnju. Francuski transporter ubedljiv je na putu, nudi pregršt praktičnih ostava, a uz doplatu raspolaže najsavremenijom elektronikom. Ali, kraća verzija od 496 cm sa trećim redom ne ostavlja puno mesta za prtljag. Međutim, ono što razočarava je završna obrada enterijera, za koji se može reći da nije u rangu sa ostalim konkurentima. Ovo je možda razlog zašto je u samo tri godine izgubio više od 65% izvorne vrednosti.

9. Opel Astra

Model: 1.5 Turbo D Sri Nav. Cena novog automobila: £23.675. Cena nakon tri godine: £7.900. Gubitak vrednosti: £15.775. Zadržana vrednost: 33.4%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Opelov hečbek nudi visok nivo komfora u smislu prostranosti i udobnosti prilikom vožnje. Međutim, izgleda da ništa neće nadoknaditi gubitak vrednosti od više od 15.775 britanskih funti, i to u samo prve tri godine.

8. BMW Serija 2 Cabrio

Model: M240i Nav. Cena novog automobila: £45.385. Cena nakon tri godine: £15.075. Gubitak vrednosti: £30.310. Zadržana vrednost: 33.2%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Premijum oznaka na poklopcu motora ne garantuje držanje cene, a Serija 2 u kabriolet verziji to dokazuje. Međutim, sve ostalo kod serije 2 bez krova lako se zavoli – posebno u sportskom izdanju M240i. Iznenađujuće je udoban za vožnju, dok je šestocilindarski motor apsolutni dragulj u vreme kada svi prelaze na što manje motore.

7. BMW Serija 2 Active Tourer

Model: 216d SE. Cena novog automobila: £29.975. Cena nakon tri godine: £9.200. Gubitak vrednosti: £18.775. Zadržana vrednost: 32.9%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Još jedan bavarac serije 2, međutim, ništa nalik onom prethodnom. Ovaj monovolumen sa pet sedišta lepo je izrađen i odličan za vožnju. Međutim, nije toliko poželjan kao kolege SUV-ovi bavarskog brenda. Uz to, tu je i činjenica da dizel polako izlazi iz mode. A možda ima i malo toga što je ovo BMW sa prednjim pogonom, pa se nije toliko „primio“ na tržištu.

6. Mercedes SL

Model: 500 Grand Edition. Cena novog automobila: £89.235. Cena nakon tri godine: £29.325. Gubitak vrednosti: £59.910. Zadržana vrednost: 32.9%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Razlog zašto je ovaj automobil izgubio gotovo 70% svoje vrednosti u prve tri godine možda leži u činjenici da će potpuno novi SL biti dostupan već sledeće godine. Takođe, nudi zastareli infotejment sistem, ali sve u svemu, SL je udoban i dinamičan u isto vreme, dok nudi motore sjajnih performansi.

5. Peugeot 108

Model: 1.0 72 Active. Cena novog automobila: £12.785. Cena nakon tri godine: £4.000. Gubitak vrednosti: £8.785. Zadržana vrednost: 31.3%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Sve što biste očekivali od jednog gradskog mališana, 108 ima na raspolaganju. I zaista, veoma je okretan u gradu, ne razočarava, i ponekad imate osećaj da uopšte ne troši gorivo. Onda dođe trenutak za prodaju, kad shvatite koliko ste zapravo izgubili u tri godine zbog pada vrednosti – ostaće vam svega 4.000 funti.

4. Mercedes S-Klasse Coupe

Model: S560 Grand Edition. Cena novog automobila: £125.010. Cena nakon tri godine: £36.800. Gubitak vrednosti: £88.210. Zadržana vrednost: 29.4%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Iako se našao na ovoj listi, što i nije najbolja stvar na svetu, S560 je fenomenalan automobil, u svim aspektima. Motor je izuzetno snažan, ali i iznenađujuće miran, a unutrašnjost nudi mnogo prostora i savremene tehnologije na raspolaganju. Kad bolje razmislimo, nije nam jasno zašto ovaj fenomenalan automobil u Britaniji nakon tri godine vredi samo 30% svoje prvobitne cene.

3. Fiat 500C

Model: 1.0 Mild Hybrid Pop. Cena novog automobila: £15.910. Cena nakon tri godine: £4.650. Gubitak vrednosti: £11.260. Zadržana vrednost: 29.2%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Fiat 500 je oduševio svojim dizajnom koji je povezan s prvim kultnim modelima, zbog čega se najviše i prodavao. Međutim, to je mač sa dve oštrice – jer ogroman broj prodatih primeraka znači ogroman broj polovnih, koji obaraju vrednost. Slična priča kao i s Peugeotom 108.

2. Opel Combo Life

Model: 1.2 Turbo 130 Elite. Cena novog automobila: £28.260. Cena nakon tri godine: £8.150. Gubitak vrednosti: £20.110. Zadržana vrednost: 28.8%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Zbog svoje udobnosti i praktičnosti, Opelov Combo je odlična opcija. Međutim, gledajte jeftinije verzije. Jer 1.2 Turbo 130 Elite je na vrhu ponude, a predstavlja model koji je pokazao najveći pad vrednosti nakon tri godine. Izveštaj pokazuje gubitak od 20.000 funti, što je mnogo ako se u obzir uzme da je nov koštao 28.260 funti. Ovo je jedini primer vertikalne krive pada u vrednosti.

1. Audi A8

Model: 55 TFSI Quattro Vorsprung. Cena novog automobila: £106.305. Cena nakon tri godine: £28.975. Gubitak vrednosti: £77.330. Zadržana vrednost: 27.3%

pad vrednosti, polovnjaci
Foto: Promo

Prema izveštaju What Car-a, Audi A8 je apsolutni kralj gubitka vrednosti, iako se čini da to ne bi trebalo da bude. Po mnogim standardima, prefinjeniji je od Mercedesove S-Klase, vožnja je pravo nadahunuće, a unutrašnjost je izrađena po najvišim standardima. Ipak, prema britanskoj računici, vrednost gubi više od bilo kog drugog automobila koji se trenutno prodaje.

Bonus video:

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare