Novi Tonale obeležava renesansu italijanskog brenda pod Stellantisom, a njihov pristup će morati znatno da se promeni kako bi preživeli. Čini se da je upravo ovaj novi model svetlo na kraju tunela.
Kompaktni SUV, koji će biti rival modela Audi Q3 i Volvo XC40, ne samo da je prvi automobil koji je predstavljen u ovoj novoj eri za Alfa Romeo, već je i prvi korak ka potpunoj elektrifikaciji brenda koja je najavljena za 2027.
Naime, novi Tonale će imati dve elektrifikovane verzije. U osnovnoj ponudi biće dostupan blagi hibrid i to u dve izvedbe, sa 130 KS i 160 KS. Ipak, ono što je prava novost jeste plug-in pogonski sistem, koji će imati i vrhunske performanse. Sa čak 275 KS, Tonale Hybrid Q4 će od 0 do 100 km/h ubrzavati za 6,2 sekunde, a imaće autonomiju u čisto električnom režimu od 80 kilometara u gradskim uslovima, odnosno 60 kilometara u kombinovanom režimu vožnje.
Za kompletiranje asortimana motora, tu je i novi dizel motor od 1,6 litara, s 130 KS i 320 Nm obrtnog momenta, uparen sa 6-brzinskim Alfa Romeo TCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednje točkove.
Kako se navodi u saopštenju, Alfa Romeo Tonale je namenjen mladom, „velegradskom“ i dinamičnom kupcu, i na taj način nudi prepoznatljiv, senzualan i napredan dizajn, ističući nove stilske kanone koji su predodređeni kao referentne tačke u razvoju Alfa Romeo postavke: felne sa 5 krugova, sportski volan sa 3 kraka i farove sa sinusnom krivom. Njegove kompaktne dimenzije – dužina od 4,53 metra, širina 1,84 metra i visina 1,6 metara – na taj način obuhvataju jedinstvenost italijanskog dizajna i originalnog savremenog stila karakterističnog za Alfa Romeo.
Prednja svetla „3+3“ sa novom Full-LED adaptivnom matricom dočaravaju ponosni izgled SZ Zagato ili Proteo koncepta automobila. Razvijena u saradnji sa kompanijom Marelli, tri modula čine jedinstvenu liniju fronta za automobile i istovremeno obezbeđuju dnevno svetlo, dinamičke pokazivače pravca i funkciju „Dobrodošli i doviđenja“ (aktivira se svaki put kada vozač upali ili isključi automobil).
Zadnja svetla poprimila su iste dizajnerske naznake kao i prednja svetla i formiraju sinusnu krivu koja se u potpunosti obavija oko zadnjeg dela automobila, čineći ga zaista jedinstvenim i prepoznatljivim svetlosnim potpisom.
Što se unutrašnjosti tiče, u standardnoj opremi, Tonale dolazi sa ugrađenim i potpuno novim sistemom informisanja i zabave. Sa prilagodljivim Android operativnim sistemom i 4G vezom sa ažuriranjima Over-the-Air (OTA), takođe nudi sadržaj, funkcionalnost i usluge koje se uvek ažuriraju. Ovaj sistem uključuje potpuno digitalnu instrument tablu od 12,3 inča, glavnu jedinicu ekrana osetljivog na dodir od 10,25 inča i sofisticirani interfejs za više zadataka, držeći sve na jednom mestu bez odvlačenja pažnje sa puta.
Tehnologija je takođe u službi bezbednosti i udobnosti: dostupan je i drugi nivo autonomne vožnje, sa novim naprednim sistemima za pomoć vozaču. Produžena je i garancija za glavne komponente vozila na 5 godina, dok je garancija na baterije u hibridnim verzijama sada 8 godina ili 150.000 pređenih kilometara.
Alfa Romeo Tonale bi na tržište trebalo da stigne tokom jeseni ove godine, a početna cena još uvek nije poznata. Nova platforma donosi i mogućnost potpuno električne verzije, ali o Tonaleu na struju još uvek nije bilo reči.
Bonus video: Sviramo na semaforu, vozimo povoljni Ford i testiramo gume
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare