Počela je jesen i sada je potreban dodatni oprez vozača, jer u ovo doba godine moraju da se prilagode otežanim uslovima tokom vožnje. Klizavo je, magle su česte i mrak je. Evo gde treba biti posebno pažljiv.
Jesen zahteva drugačija pravila u vožnji.
Napolju će biti sve tamnije i dani će trajati sve kraće, a kiša, magla i tmurno vreme utiču na vozače i njihove vozačke sposobnosti mnogo više nego što mislite. Uz teže razbuđivanje i slabiju koncentraciju za volanom, i putevi su sve klizaviji. To su tipične jesenje opasnosti na koje moramo da računamo i da se zbog toga prilagodimo novim uslovima i izbegnemo ih.
Jesenje opasnosti
Pogotovo je opasno lišće koje pada sa drveća i puteve čini neverovatno klizavim. Kolovozi van grada su posebno rizični, a tamo u toku jeseni morate računati i na divljač koja je u ovo doba godine aktivna i predstavlja neverovatan rizik.
Zato vozite oprezno i poštujte sledeće savete:
1. Kada je vidljivost loša i kada je napolju kiša, neka vam budu uključena oborena svetla i usporite tempo.
2. Iako nema snega i leda, znajte da je put kočenja i sada mnogo duži nego po suvom kolovozu. Zato je vreme da pravite veće rastojanje od vozila ispred.
3. Obezbedite reflektujuće prsluke za sve putnike, odnosno imajte ih onoliko koliko imate sedišta u vozilu, jer, ukoliko stanete pored puta i napustite vozilo, po ovakvom tmurnom vremenu i bez sigurnosnog prsluka niko vas neće uočiti na vreme.
Ne ignorišite lišće po putu
Opalo jesenje lišće i vlaga čine naše puteve nalik klizavom tepihu. Posebno oprezni budite prilikom vožnje kroz šumovite predele gde često duva vetar.
Ovde je najvažnije da usporite i da zaboravite na nagle pokrete upravljačem zbog proklizavanja i dužeg puta kočenja.
Blato je opasno
Sezona žetve traje do decembra, a traktori koji sa njiva izlaze na put ostavljaju ogromne količine blata za sobom. Ovde je ogroman rizik od proklizavanja koji se može dogoditi čak i pri običnom preticanju. Savet: sklonite nogu sa pedale gasa i napravite veće rastojanje jer ovde se put kočenja opasno produžava.
Kako po magli
Uvek dolazi niotkuda ali brzo. Ovde je najvažnije imati maglenke, voziti sporo i držati veće rastojanje. Zavisno od vidljivosti morate prilagoditi brzinu: 50 metara jednako 50 km/h.
Zadnje svetlo za maglu uključite samo ako je vidljivost manja od 50 metara, a najveća brzina tada neka bude 50 km/h. Pročitajte zašto je važno da ugasite zadnje svetlo za maglu kada je na putu nema.
Slušajte upozorenja
Jesenje oluje svake godine prave sve ozbiljniju štetu. Drveće koje se sruši često bude uzrok mnogih saobraćajnih nezgoda a posebno u šumovitim delovima kada vozačima blokira put.
Savet: obratite pažnju na upozorenja koja se emituju na radiju ili televiziji i znajte da je nekad mnogo bolje napustiti vozilo u slučaju jake oluje.
Divljač na putu
Nemojte potcenjivati opasnosti koje vrebaju zbog životinjskih koridora a kojima mi prolazimo automobilima. Ako vozite 50 km/h, pri udaru se težina životinje uvećava čak 25 puta!
Rizik je najveći u sumrak i ranu zoru, pa obavezno poštujte znakove upozorenja, smanjite brzinu i uvek budite spremni na kočenje.
Šta da proverite na vozilu – Ne samo da vi treba da budete dobro pripremljeni i koncentrisani tokom jeseni, već ovo važi i za vaš automobil. Proverite i po potrebi zamenite metlice brisača. Proverite antifriz i sipajte zimsku tečnost za stakla, uklonite nečistoće sa odvoda i ventilacije, zamenite kabinski filter i sprečite zamagljivanje prozora koju uzrokuje vlaga.
Bonus video: Ovo su najopasnije deonice za vožnju u Srbiji
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram