Foto: Promo/BMW

Tajni prototip BMW-a serije 7 iz 90-ih predviđao je velike uspravne "bubrege". Iako se mnogo elemenata iz prototipa pronašlo u kasnijim serijskim modelima, nije objašnjeno zašto ZBF-7er nikada nije predstavljen. U videu pogledajte šta je sve imao još pre 30 godina. Pored maske hladnjaka, tu su i kamere umesto retrovizora, ali i neki vid preteče iDrive sistema.

BMW je objavio još jednu epizodu ‘Inside BMW Group Classic‘, koja ovaj put detaljno opisuje zanimljiv koncept iz devedesetih godina. Reč je nikad viđenom prototipu ZBF-7er koji je trebalo da prikaže budućnost serije 7, s ogromnom rešetkom i luksuznim enterijerom koji je bez sumnje ispred svog vremena.

Foto: Promo/BMW

Joji Nagashima, poznati BMW-ov dizajner koji je radio na popularnim modelima poput E36 serije 3 i Z3 Roadstera, predstavio je ovaj prototip.

ZBF-7er imao je masku hladnjaka vertikalnog dizajna koja je bila neobična čak i za 90-te. Međutim, moramo priznati da je možda prednja rešetka jednostavnija i nešto bolje integrisana s ostatkom automobila u odnosu na modernu G22 seriju 4, piše Auto Klub.

Profil automobila prati liniju prozora koja je prilično slična onoj na E65 seriji 7, koja je predstavljena 2001. godine. Tu su i druge futurističke opcije poput ručki na vratima koje izlaze i kamere koje zamenjuju spoljne retrovzore. Ove funkcije koriste proizvodni modeli danas, gotovo tri decenije kasnije.

Na karoseriji jedini ukrasni element u profilu su bočne pločice u hromu, koje je dizajner smatrao primerenim zbog velikog međuosovinskog rastojanja.

Stvari se ulaskom u kabinu ne menjaju. Infotainment sistem se čini malim za današnje standarde, ali činjenica da je povezan s analognim sklopom instrumenata jednostavno je predviđala budućnost. Još jedna funkcija koja je danas trend su povezani ventilacioni otvori.

Foto: Promo/BMW

Svi tasteri smešteni su na centralnu konzolu, što je omogućilo prostor za nekoliko ladica. Drvo i metal pristaju uz presvlake svetlih boja i tamno drvo za donji deo kabine.

Poznato je da prototip može da se vozi, ali ostaje nejasno šta se krije ispod poklopca motora. Verovatno bi to mogao da bude 5.4-litarski V12 iz tadašnje serije 7 (E38) koji proizvodi 326 KS (240 kW) i 490 Nm obrtnog momenta.

Iako se mnogo elemenata iz prototipa pronašlo u kasnijim serijskim modelima, nije objašnjeno zašto ZBF-7er nikada nije predstavljen, barem kao konceptni automobil, i šta je tačno usledilo posle njegovog razvoja.

Pogledajte zanimljive detalje u videu:

 

Bonus video: Upoznajte najmoderniji katamaran na svetu

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram