Foto: Promo/eFuel Alliance

Evropska komisija sada traži da se u lancu transporta, skladištenja i distribucije goriva koriste sistemi i cisterne sa nultom emisijom CO2, što praktično onemogućava korišćenje e-goriva.

Nemačka je lobiranjem postigla da od 2035. godine u okviru Evropske unije budu dozvoljeni novi automobili na dizel i benzin – ukoliko koriste sintetička goriva. Svi drugi automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem će biti zabranjeni.

Međutim, Evropska komisija je predstavila predlog za uključivanje novih vozila sa unutrašnjim sagorevanjem koje pokreću e-goriva u saobraćaj. Ovaj predlog omogućava sintetička goriva, ali ih suštinski onemogućava, bar prema tumačenju udruženja eFuel Alliance, koje podržava korišćenje e-goriva.

Predlog koji je sada na stolu je toliko restriktivan da se ne može primeniti u praksi, tvrdi udruženje. Dakle, zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem će ostati na snazi i 2035. godine. U čemu je suština predloga? Prilikom proizvodnje e-goriva, CO2 se uzima iz vazduha, a kasnije se, sagorevanjem u automobilima, vraća nazad u atmosferu. Dakle, ono što se uzme, to se i vrati, što znači da su emisije CO2 – nula!

Međutim, Evropska komisija sada takođe traži da se u lancu transporta, skladištenja i distribucije goriva koriste sistemi i cisterne sa nultom emisijom CO2, ali to iz današnjeg ugla izgleda kao utopija. Smanjenje emisija za 100% je gotovo nemoguće, tvrde u eFuel Alliance, a to važi za sve tehnologije, uključujući i elektromobilnost. Sve dok transport i distribucija nisu takođe obuhvaćeni obnovljivim izvorima energije, potpuno smanjenje emisija je nemoguće ostvariti, ističu iz udruženja, jasno ukazujući i na elektromobilnost, koja takođe nije oslobođena emisija CO2.

Kako prenosi Revija HAK, Evropska komisija je objavila da će novi benzinci i dizelaši, proizvedeni od 2035. godine nadalje, morati biti opremljeni posebnim sistemima koji će prepoznati sintetičko gorivo. Ukoliko se u njih sipa običan benzin ili dizel, neće moći da se pokrenu.

Bonus video: Pogledajte skupoceni Maserati, test Jeep Grand Cherokee i ludu vožnju Wranglera

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar