Foto: Volkswagen

Da li su automobilski bogovi uslišili one silne molitve "samo da je ostao 2.0 TDI" otkrićemo u ovom tekstu, ali čekajte da ne krećemo baš odmah u tom pravcu. Juče je ekipa našeg portala imala priliku da vidi i da se do detalja upozna sa novom generacijom legendarnog modela iz Volkswagena, a koji je danas prvi put otkriven javnosti. Reč je o Passatu koji se toliko dugo čekao, a koji kao model već dugi niz godina ima poseban status i u Srbiji. Gotovo cela zemlja zna da se Passat limuzina neće više proizvoditi, već će ovaj model biti isključivo u karavanskoj verziji. Zašto je to tako, šta sve donosi novi Passat Variant i da li su kultni dizelaši opstali i u ovoj generaciji, kao i koja će biti cena noviteta, pročitajte u ovom tekstu.

Deveta generacija VW modela Passat je najzad otkrivena u Nemačkoj. Ekipa Nova.rs portala je bila na licu mesta, tačnije u gradiću Braunšvajg nadomak Hanovera. Tamo smo imali priliku da se bolje upoznamo sa novitetom od kog se mnogo očekuje.

Foto: Volkswagen

Ali, prvo da podsetimo (verovatno one malobrojne koji do sad nisu čuli) da je proizvodnja Passat limuzine zauvek obustavljena još prošle godine, tačnije ova verzija postojaće samo za kinesko tržište. Tako je odlučeno iz prostog razloga jer je prodaja bila prilično loša, preciznije limuzina je činila svega 10% od ukupne prodaje Passata.

Dakle, ko kupuje Passata gotovo uvek bira karavana, te će od ove, devete generacije, to biti i jedina karoserijska verzija. Možda je i glupo da skrećemo pažnju na to da ovi automobili odavno više nisu za prevoz kakvog voća i povrća, već pored svega, zapravo mogu biti i idealna zamena za krosovere… ali to je za one koji se malo više razumeju u automobile. Nećemo sada da se svađamo ovde.

Foto: Volkswagen

Pored potpuno drugačijeg dizajna prednjeg i zadnjeg kraja u odnosu na aktuelni Passat karavan, ono što je nama zapalo za oko, odmah po završetku zagledanja novih svetlosnih grupa (pametnijih i od neke školske dece),  jesu dimenzije. Novi Passat je primetno veći nego pre.

Foto: Volkswagen

Duži je za 144 mm, te je sada ukupna dužina 4.917 mm. Širi je za 20 mm (1.849 mm), i za svega 1 mm viši (1.506 mm) te aerodinamičniji (0,25 Cd). Međutim, međuosovinsko rastojanje je veće i to za 50 mm, pa sada sa 2.841 mm novi Passat nudi mnogo više prostora u kabini.

Bez šale možemo reći da je računanje i razvlačenje centimetara u kabini Volkswagen „prepisao“ od svog učenika Škode, pa novi Passat nudi prostora koliko i Superb, što i nije tajna. U toku razgovora sa inženjerima na upoznavanju sa novim modelom, s pravom smo izneli da je po tom pitanju Volkswagen sada postao Škoda, koliko god to naopako zvučalo. Što bi se reklo, dosta im je bilo da trpe to što su sami sebi napravili opasnog rivala poznatnog po onom „sa Škodom uvek dobijete više“ (he,he). E pa, „neće da može više baš tako“… prošlo je nekom tamo bitnom Nemcu kroz glavu.

Foto: Volkswagen

Da je Passat sada zaista prostran poput Superba, osim po brojkama, dokazali smo tako što smo suvozačevo sedište podesili prema putniku visine 180 cm, a na zadnju klupu se smestio kolega visok 2 metra i 2 cm, koji je čak imao još koji centimetar prostora za kolena, dok ni prostora za glavu nije manjkalo.

Veći je i prtljažnik i to za 40 litara, te je sada ukupna zapremina 690 litara, a maksimalna iznosi 1.920 litara.

Foto: Volkswagen

Nećemo više o prostranosti, već o modernoj tehnologiji koja vas čeka u kabini. Kao što vidite na fotografiji ispod, sve se podiglo za klasu više, pa će novi Passat čak i u standardnoj opremi nuditi puno toga što smo videli i na top opremljenim modelima. Čak i ovo tzv. „spejs“ ambijentalno osvetljenje.

Foto: Volkswagen

Ne dajte se prepasti od gigantskog centralnog ekrana dijagonale 15 inča, čekajte da kažemo prvo ovo – i digitalna instrument tabla od 10 inča biće u osnovnom paketu opreme.

Foto: Volkswagen

Evo sad – novost je i taj centralni displej sa novim operativnim sistemom (MIB4) koji funkcioniše odlično. Iako, na sveopštu žalost, kontrole klima-uređaja i dalje nisu fizičke, makar su sada uvek dostupne u donjem delu ekrana, odakle, takoreći, ne mrdaju kolikog god „zaglibili“ u dubinu i pretraživali po sadržajnom meniju.

Foto: Volkswagen

I volan je nešto promenjen, dok je možda najveća promena u kabini zapravo nova pozicija ručice menjača. Svi modeli će biti opremljeni DSG menjačem, a čije će stepena prenosa menjati pomoću ručice smeštene iza volana, sa desne strane. Ko je rekao kao kod Mercedesa?

Foto: Volkswagen

Time se dodatno oslobodio prostor na centralnoj konzoli, gde se sada može smestiti svašta, pa i neki najveći iPhone na svetu.

Foto: Volkswagen

Korišćeni materijali i završna obrada su očigledno na višem nivou nego pre, dok sedišta imaju opciju grejanja, hlađenja i puno različitih vrsta masaže.

Kako je ovo bila statična prezentacija, dakle nije bilo vožnje (zakazana je za februar kada kreće i prodaja novog Passata), mi smo to vreme iskoristili da isprobamo sve te vrste pneumatskih masaža sa 10 komora, i da vam pravo kažemo – Passat masira, onako, ljudski, što bi se reklo. A i nova sedišta izgledaju top.

Foto: Volkswagen

Manimo se sada tog hedonizma i razmaženosti, jer većina ljubitelja Passata razmišlja o ponudi motora, vožnji i ceni.

Nova MQB Evo platforma je, prema rečima konstruktora, učinila čuda za novi Passat, pogotovo kada govorimo o vožnji. Ali, to ćemo proveriti u februaru. Sada ćemo samo napomenuti da je tu nova DCC Pro šasija koja je sa novim oslanjanjem, potpuno modifikovanom zadnjom osovinom i posebno konstruisanim amortizerima značajno unapredila udobnost, stabilnost i dinamiku vožnje. Podešavanje režima vožnje je neuporedivo sadržajnije nego pre i svaki mod od „komforta“ do „sporta“ može dodatno da podilazi vašim željama. Čekamo taj februar kao mačke, pa da se raspišemo nakon praktičnog iskustva o svemu ovom.

A sada – motori!

Foto: Volkswagen

Najvažnije – TDI ostaje, te smo nazdravili u to ime. A potom smo se kucnuli još jednom, jer je jasno da je ovo poslednji Passat sa „prljavim“ dizelašima.

Evo koji će sve motori pokretati novi karavan, a biće 8 verzija:

Tri turbobenzinca: eTSI sa 150 KS koji koristi 48-voltni hibridni sistem, zatim 2.0 TSI sa 204 i 265 KS.

Tri turbodizel motora 2.0 TDI (slava im), sa 122, 150 i 193 KS.

Treba reći da će najsnažniji benzinac, kao i najsnažniji dizelaš standardno biti opremljeni 4motion, odnosno pogonom na svim točovima.

Ne zaboravimo i na zapadno-evropske miljenike u vidu plug-in hibrida, nastalih na novoj i pomenutoj MQB Evo platformi – biće ih dva, i to kao e-Hybridi ukupne snage 204 i 272 KS.

Foto: Volkswagen

Hibridni sistem sastoji se od 1.5 eTSI benzinca, elektromotora i baterije od 19,7 kW, a imaće domet samo na struju od 100 km. Ukupna autonomija ovih hibrida, kako su nam rekli iz VW-a, biće oko 1.000 km, dok se od gorenavedenih dizelaša očekuje i do 1.400 km u idealnim uslovima. Slava im.

Ako ste pomislili da autor ovog teksta gaji simpatije ka dizelašima, niste pogrešili.

A cena?

Nažalost, na ovom događaju smo saznali cenu samo za nemačko tržište. Razlog tome je što još uvek ne znamo kada će novi Passat stići u Srbiju, te cena nije formirana. A što se tiče Nemaca, oni će za osnovnu verziju novog karavana morati da izdvoje najmanje 39.995 evra. Za e-hibridnu verziju moraće da dobace više, tačnije od 50.320 do 64.000 evra.

Foto: Volkswagen

O sistemima asistencija bih mogla da napišem čitav jedan poseban i ogroman tekst koliko ih ima, ali dovoljno je da znate da novi Passat može da sadrži sve najmodernije bezbednosne tehnologije koje možete da zamislite. Dobro ajd, pomenuću da će Passat Variant nuditi i onu najpametniju pomoć pri parkiranju, da ga možete „trenirati“ da prolazi nekim škakljivim putanjama i da će moći daljinski da se isparkira i uparkira.

U svakom slučaju, novi Passat svakako će na tržištu imati jasan cilj i poruku, a to je da sada nudi više nego ikad i da želi da o njemu razmišljaju i oni koji su hteli „ono“ vozilo iz niže klase, ali i „ono“ iz više. Svi su oni iz iste kuće, ali svako želi i svoj deo.

Bonus video: Vozili smo Audi A3 u plug-in hibridnom izdanju