Osim nedostatka kompjuterskih čipova, sada postoji i pretnja koju izaziva nedostatak magnezijuma i koji stvara rizik da će se cela automobilska industrija zaustaviti.
Kina se suočava sa ozbiljnim nedostatkom energije. Kinezi su najveći proizvođači magnezijuma i trenutno proizvode samo malu količinu za izvoz. Razna tela oglašavaju zvono za uzbunu jer je preostalo dovoljno magnezijuma da traje najviše dva meseca. Magnezijum se uglavnom koristi u automobilskoj industriji za proizvodnju aluminijuma. Aluminijum je idealan za delove koji moraju da imaju malu težinu, ali još uvek čvrstu konstrukciju. U suštini, bez aluminijuma nijedan automobil neće sići s proizvodne trake.
Kina je trenutno najveći proizvođač magnezijuma na svetu. Više od 85% svetske proizvodnje u rukama je ove privredne velesile. Gotovo polovina kineske proizvodnje namenjena je evropskom tržištu, koje koristi gotovo sav isporučen magnezijum za proizvodnju aluminijuma. Kina ne bi bila Kina da nije u potpunosti iskoristila ovaj monopolski položaj. Međutim, Kina se trenutno suočava sa ozbiljnom nestašicom energije. Zbog toga 35 od 50 fabrika u gradu Yulinu, odgovornih za najveći deo proizvodnje magnezijuma, moraju da ostanu zatvorene. Preostalih 15 fabrika dobilo je nalog da prepolovi proizvodnju. Kao rezultat toga, Kina je trenutno samo u stanju da zadovolji potrebe unutar svojih granica.
Situacija na američkom tržištu automobila je nešto bolja. I sama Amerika je proizvođač magnezijuma, pa ih manjak manje pogađa. Nedostatak magnezijuma posebno će uticati na evropske proizvođače automobila. Evropski aluminijum, interesna grupa u metalnoj industriji, trenutno poziva evropske vlade da brzo donesu odluku. Ta bi politika trebala da se fokusira na povećanje proizvodnje magnezijuma unutar evropskih granica. Na taj način smanjuje se zavisnost od kineskih proizvođača.
Kako piše Revija HAK, Evropski aluminijum ukazuje da će, ako se mere uskoro ne preuzmu, doći do ozbiljnog nedostatka aluminijuma u roku od dva meseca. Zbog toga će različite industrije, uključujući automobilsku, morati ozbiljno da smanje proizvodnju, a u najgorem slučaju čak i da je i u potpunosti obustave.
Sada je pitanje šta evropske vlade mogu da učine kratkoročno kako bi osigurale da automobilska industrija ne stane? U svakom slučaju, čini se da gomilanje zaliha onoga što je trenutno još dostupno nije opcija, jer je magnezijum sam po sebi sirovina koja je vrlo osetljiva na oksidaciju.
Bonus video: Vozači Ferarija svojim ljubimcima obojili ulice Rima u crveno
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare