Foto: Shutterstock

Velika analiza cena 10,8 miliona polovnih automobila do pet godina starosti pokazala je ogroman rast cene korišćenih vozila, ali ipak ima i dobrih vesti, jer je ove godine zabeležen pad.

U proseku, cena polovnih automobila je 47,7% veća u odnosu na 2019. godinu, a većina vozila u ponudi ima 46% veću kilometražu u odnosu na iste modele pre četiri godine.

Ovo su nalazi nedavnog istraživanja iSeeCars-a, popularne internet stranice koja pruža podatke i uputstva o kupovini polovnih vozila. Prema rezultatima ove studije, popularni automobili kao što su Honda Civic i Toyota RAV4, danas su skuplji za 41, odnosno 46 odsto nego 2019.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Kada se govori o prosečnom iznosu koji kupci izdvajaju za polovni automobil, on je veći za više od 10.000 evra. Primera radi, kupci su tokom 2019. prosečno izdvajali 21.272 evra za korišćeno vozilo, dok je taj iznos danas čak 31.420 evra. Treba napomenuti da su ovim istraživanjem obuhvaćena isključivo polovni automobili starosti od jedne do pet godina.

Nisu samo cene veće, jer je i pređena kilometraža prosečnog korišćenog vozila skočila za 45,7 procenata. Tokom 2019. godine, polovni automobili su u proseku imali oko 70 hiljada pređenih kilometara, dok je sada prosečna brojka na kilometar satu veća od 100 hiljada. Ako kao primer ponovo uzmemo modele Honda Civic i Toyota RAV4, njihova pređena kilometraža je veća za 81, odnosno 139,6 procenata.

Zbog inflacije u poslednjem periodu zabeležen je i pad kupovne moći, pa je zbog manje potražnje došlo i do pojeftinjenja korišćenih vozila. U zasebnom istraživanju, internet stranica iSeeCars je otkrila da su polovni automobili u periodu od septembra 2022. do marta 2023. pojeftinili za 4,7 procenata, ali i 8,7 procenata u odnosu na isti period pre godinu dana.

Među automobilima sa najvećim padom cene nalaze se Tesla Model 3, kao i SUV modeli Nissana i Land Rovera, a ova vozila su izgubila oko petinu svoje vrednosti.

Bonus video: Da li će se smiriti tržište novih i polovnih automobila u Srbiji?