Foto:Volkswagen

Tek je utorak, a već imamo možda najčudniju priču ove nedelje. Ljudi su se smejali Volkswagenu kada je krajem 2019. predstavio T-Roc Cabriolet, ali ko se smeje sada? Prodajni rezultati pokazuju da je ovaj čudni kabrio-krosover najprodavanije vozilo u segmentu mejnstrim kupea i kabrioleta ove godine.

Sa 8.732 isporučena primerka u prvih sedam meseci 2023. godine, što je 9,6 posto više nego tokom istog perioda prošle godine, T-Roc sa platnenim krovom je daleko najuspešniji u ovom segmentu. Čak skoro i duplo popularniji od Mazde MX-5 koja je zauzela drugo mesto, sa 4.570 prodatih primeraka, što je skok od 53,9 procenata u odnosu na prvih sedam meseci 2022. Treće mesto zauzeo je model Alpine A110 koji je znatno skuplji od Mazde i Volkswagena.

Foto:Volkswagen

VW konvencionalni krosover proizvodi u Portugaliji, ali rođak ovog modela sa dvoje vrata i platnenim krovom se proizvodi u Nemačkoj. T-Roc Cabrio je jedini automobil takve vrste otkad je prekinuta proizvodnja podjednako čudnog modela Range Rover Evoque Convertible pre nekoliko godina. U planu je druga generacija T-Roca, ali ne bismo računali na kabrio verziju ovog puta jer VW Grupa većinu novca ulaže u razvoj električnih automobila.

Foto:Volkswagen

Što se tiče premijum segmenta, Dataforce je prodajne rezultate kupea i kabrioleta u ovom slučaju podelio u dve različite kategorije. Porsche 911 je najprodavaniji kupe sa 8.216 isporučenih primeraka, dok je Mini One/Cooper Convertible najpopularniji kabriolet sa prodajom od 13.750 primeraka.

To znači da je u ukupnom poretku, VW T-Roc Cabriolet drugi najprodavaniji kabrio u Evropi, iza Minija. U svakom slučaju, krosover/SUV manija je kao virus koji se širi zahvatila i druge segmente, pa tako ni kabrioleti više nisu ono što su nekad bili.

Bonus video: Može li da propadne nemačka auto-industrija?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare