Foto: Promo/Volkswagen

U određenom trenutku u životu, većina vozača shvati da im je ipak potreban karavan. Na našem tržištu polovnjaka postoji veliki broj ovakvih automobila i to po vrlo pristupačnoj ceni, a među njima ima čak i premijum brendova, poput Mercedesa i BMW-a. Otkrivamo vam neke od njih i navodimo koje su im vrline, ali i mane.

Krajem prošlog veka na tržištu su dominirali karavani jer su bili idealan prevoz za celu porodicu. Tada se znalo, SUV modeli su klasični terenci stvoreni za vožnju van asfalta, dok su karavani bili izbor ukoliko želite praktičan automobil.

Tržište se dosta promenilo od tada, i sada su SUV i krosover modeli postali izbor porodičnih ljudi, dok su karavani prisutni više kao relikt nekog prošlog vremena. Međutim, manja potražnja za karavanima spustila je i njihovu cenu, pa je na domaćim oglasima za prodaju polovnih automobila moguće pronaći upotrebljiv i očuvan karavan za manje od 1.000 evra.

Pored niže cene od polovnih SUV i krosover modela, donose i veću praktičnost, ali i manju potrošnju, pa se čine kao razumna odluka. Među modelima koje smo odabrali ima karavana raznih proizvođača i godišta, ali njihova niska cena bila je odlučujući faktor u ovom izboru. Treba imati u vidu da se radi o automobilima sa kraja prošlog i početka ovog veka, pa mnogi od njih imaju i po nekoliko stotina hiljada pređenih kilometara.

Naravno da od stanja samog vozila zavisi i njegova cena, ali kada je budžet mali, onda nemamo mnogo izbora već moramo da se pomirimo sa činjenicom da kupujemo automobil koji ćemo morati da popravljamo svako malo.

Opel Omega – od 400 evra

Opel Omega je podsetnik na vremena kada su se proizvođači „narodskih“ automobila takmičili sa premium brendovima za naklonost kupaca sa nešto debljim novčanikom. Tada su mnogi menadžeri za prevoz svoje porodice birali Opel Omegu karavan jer je nudila obilje opreme i prostora, a bila je vrlo zanimljiva za vožnju, posebno sa većim benzinskim V6 agregatom ispod haube.

Ipak, agregat sa šest cilindara ima potrošnju koja sa današnjim cenama goriva predstavlja ozbiljan udarac na kućni budžet, pa su bolji izbor motori nešto manje zapremine. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na rđu i treba proveriti da li trap proizvodi čudne zvukove.

Volkswagen Passat B5 – od 450 evra

Kada se priča o povoljnim karavanima, teško je ne spomenuti čuvenog „paprikara“ ili „lubeničara“. Passat B5 karavan je pouzdana radna mašina, a raspon cena na domaćim oglasima je vrlo širok, jer godište, kilometraža i stanje automobila variraju od primerka do primerka.

Foto: Promo/Volkswagen

Najjeftiniji primerak koji smo pronašli ima cenu od 450 evra, dok su modeli sa oko 200.000 pređenih kilometara koje pokreće vrlo pouzdan dizel agregat zapremine 1,9 litara, dostupni za oko 1.000 evra. O kvalitetu ovog motora dovoljno govori činjenica da se u ponudi nalaze i Passati koji su prešli više od pola miliona kilometara, a i dalje su u voznom stanju.

Alfa Romeo 156 – od 500 evra

Većina karavana na ovoj listi su tu zbog svoje praktičnosti i pouzdanosti, ali ne i Alfa Romeo 156 Sportwagon koji se ovde našao iz emotivnih razloga. (Ne)pouzdanost Alfa Romea je već mnogo puta obrađena tema, ali ovaj model vredi kupiti samo zbog izgleda. Svega 500 evra nije previsoka cena da vas svako jutro na parkingu sačeka ovaj divan prizor.

Karavan
Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo 156 je model za sve one kojima vožnja nije samo prevoz od tačke A do tačke B, već svrha sama po sebi a isto tako i uživanje. Što se tiče mana, problem bi mogao da predstavlja i svaki izlet van asfaltiranog puta, jer je vrlo lako oštetiti podvozje.

Peugeot 406 – od 500 evra

Ovaj model je u svoje vreme bio dizajnerski pogodak, a odlikovali su ga dobra upravljivost i udobnost. Turbo dizel agregati su nudili pristojne performanse, uz nisku potrošnju i dobru pouzdanost.

Karavan
Foto: Peugeot

Najbolji izbor je 2.0 HDI sa 109 KS, koji je zlatna sredina ponude a nudi dovoljno snage za potrebe prosečnog vozača. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na viljuške oslanjanja i na rad klima uređaja, jer su to slabe tačke modela 406.

Volvo Serija 900 – od 600 evra

Švedski proizvođač automobila je svoju reputaciju stekao između ostalog i sa praktičnim i bezbednim karavanima koji su bili hit, kako u Evropi tako i u Americi. Serija 900 je u ponudi imala i sedan, ali su karavani bili poželjniji, pre svega zbog prostrane kabine i ogromne zapremine prtljažnika.

Karavan
Foto: Volvo

Široka gama pogonskih jedinica uključivala je čak 6 benzinaca, a bio je dostupan i Volkswagenov dizel zapremine 2,4 litara sa 6 cilindara. Trolitarski V6 twin-cam činio je vrh ponude, ali je nešto manji benzinac zapremine 2 litra, iako slabiji ipak bolji izbor zbog pouzdanosti.

BMW Serije 5 e39 – od 800 evra

Iako na oglasima ima primeraka legendarne Serije 5 e39 sa cenom ispod 1.000 evra, za pristojan automobil u dobrom stanju potrebno je izdvojiti najmanje duplo više.

Gama pogonskih jedinica je zaista široka, ali se izdvaja model 530d koji nudi vrlo dobre performanse uz pristojnu potrošnju. Problem su plastična krilca usisnog sistema, koja umeju da otpadnu i da značajno oštete motor. Pre kupovine uvek treba proveriti i stanje prednjeg trapa.

Mercedes-Benz W 124 – od 850 evra

Oznaka W 124 postala je legendarna u svetu automobilizma, i predstavlja 2,5 miliona primeraka modela srednje veličine iz Mercedesa. Ona uključuje automobile proizvedene od 1984. do 1997. godine, a 1993. serija W 124 je preimenovana u E-Klasu. Manje je poznato da je karavan zapravo nosio oznaku S 124, ali je dobro poznata njegova pouzdanost i udobnost.

Za dobro očuvane primerke potrebno je izdvojiti i po nekoliko hiljada evra, a pored ogromne ponude prostora, W 124 je poznat i po svom trolitarskom benzinskom motoru sa 6 cilindara koji je gotovo neuništiv. Ipak, nešto starije primerke sa oko pola miliona pređenih kilometara moguće je pronaći po ceni koja je manja od hiljadu evra.

Bonus video: Kad se ložiš na Mercedes, pa ga napraviš od drveta

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare