Foto: Mercedes-Benz

Prvi istinski Porsche sa četvoro vrata bio je zapravo Mercedes-Benz, a glavni konkurenti su mu bili BMW 540i i pakleni M5 E34

Mercedesov W124 500E je jedan od najomiljenijih proizvoda koji je napustio nemačku fabriku, a verovatno i sa razlogom. Ovo je automobil nastao u saradnji Porschea i Mercedesa, kako bi na auto-putu, odnosno na Autobanu pobedio BMW-a M5. Međutim, 500E je postao mnogo više od sportske limuzine sa snažnim motorom – postao je jedna od najfinijih nemačkih limuzina svih vremena.

Foto: Mercedes-Benz

Dizajn je bio revolucionaran, iz vremena kada su „inženjeri nadmašili računovođe“. Imao je koeficijent otpora vazduhu od samo 0,26, revolucionarne brisače, kvalitet izrade bio je vrhunski, a 500E je doneo i mnoštvo bezbednosnih sistema.

Foto: Mercedes-Benz

Konkurencija je u to vreme bila jedino BMW-ova sportska krstarica E34 540i i još primamljiviji M5.

Kako bi se nosio sa konkurencijom, Mercedes je rešenje pronašao u zapanjujućem V8 M119 motoru, koji je osvojio ’24 Hours of Le Mans’ pod poklopcem Saubera C9. M119 se nije pokazao samo pouzdanim i brzim, već je na dinamometru zabeležio bolje rezultate posle iscrpljujuće trke nego pre.

Foto: Mercedes-Benz

Jedini problem bio je da se ovaj ogromni motor stavi u W124 s obzirom na to da su šine okvira bile preuske. Tada u priču dolaze Porsche inženjeri koji su imali iskustva sa velikim motorima, a i novac je kompaniji iz Štutgarta bio potreban zbog velikog pada prodaje u Severnoj Americi.

Nakon što je Porsche konstruisao šire okvire za motor, izlazna snaga 5-litarskog V8 bila je 322 KS i 470 Nm obrtnog momenta. Zato je limuzini trebalo snažnije ogibljenje i kočnice sa šireg SL-a. Međutim, tako je 500E bio preširok za proizvodnu liniju, pa je Porsche ponovno intervenisao.

Svejedno, možda ovo ne bi trebalo da nazovemo saradnjom Mercedesa i Porschea u punom smislu reči, jer iako je Porsche konstruisao određene elemente 500E i pružio konačnu montažu, delovi i osnovni dizajn bili su Mercedesovi.

Proizvodnja 500E bila je priča za sebe i nisu korišćene najefikasnije metode. Ceo postupak trajao je 18 dana. Nakon što bi se karoserija poslala u Porsche na doradu pomenutih elemenata, vratila bi se u Mercedes na lakiranje. Zatim bi stigla u drugu Porscheovu fabriku na konačnu montažu, pa opet ponovno u Mercedes na finalni pregled i isporuku.

w124, 500 E, limuzina, mercedes
Foto: Mercedes-Benz

Ovo je jedan od razloga zašto je u salonu koštao čak 35% više nego BMW-ov M5 – oko 100.000 tadašnjih nemačkih maraka. Međutim, moglo bi se reći da plaćate najbolju sportsku limuzinu ikad napravljenu, sa vremenom od 0-100 km/h za samo 5,5 sekundi.

w124, 500 E, limuzina, mercedes w124, 500 E, limuzina, mercedes
w124, 500 E, limuzina, mercedes w124, 500 E, limuzina, mercedes
w124, 500 E, limuzina, mercedes w124, 500 E, limuzina, mercedes

Osim toga, za razliku od ostalih Mercedesa sa velikim motorom koji su mu prethodili, 500E je upravljao i zaustavljao se kao nikada do tada. A postoji li bolja priča od neprestanog napredovanja i težnjom za postizanjem savršenstva podstaknuto konkurencijom?

Pogledajte zabavni video:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram