Lančani sudar, Ovčar Banja
Ilustracija Foto: Nenad Nešović

Urađeno je istraživanje oštećenosti polovnih vozila između juna 2020. i juna 2021. godine, pri čemu je analizirano gotovo milion izveštaja o istoriji automobila, a uključene države su Poljska, Rumunija, Mađarska, Češka, Bugarska, Hrvatska, Srbija, Slovačka, Slovenija, Rusija, Belorusija, Francuska, Litvanija, Ukrajina, Letonija, Italija i Nemačka. Rezultati otkrivaju marke automobila koje u proseku doživljavaju najviše saobraćajnih nezgoda i popravki.

Kako svet postaje sve ubrzanije mesto, saobraćajne nezgode postaju sve učestalija pojava, a onda slede popravke. Prilikom kupovine polovnog automobila najvažnije je saznati je li on ikada bio uključen u saobraćajnu nesreću. Osim što je karoserija oštećena, oslabljena je i čvrstina vozila, zbog čega su sve buduće nesreće još opasnije. Ulaganja nakon saobraćajne nesreće uglavnom se svode na to da se prikrije šteta kako bi se automobil što pre prodao. Da li ćemo kupiti polovni automobil koji je učestvovao u nesreći dosta zavisi i od njegove marke i modela.

Auto Klub je preneo istraživanje koje je obavio CarVertical, platforma za proveru istorije automobila, a koje se tiče oštećenosti polovnih automobila između juna 2020. i juna 2021. godine, pri čemu je analizirano gotovo milion izveštaja o istoriji automobila. Uključene države bile su istočnoevropske, ali i Nemačka i Italija.

Što se tiče najviše oštećenih modela, istraživanje pokazuje da je Lexus prvi na listi. Iako je proizvođač na odličnom glasu što se tiče pouzdanosti, ovo neslavno prvo mesto bi moglo da se objasni time što su modeli snažniji, pa vozači često precene svoje vozačke veštine. To bi moglo da važi i za BMW i Jaguar, koji su za neke izgleda previše okretni.

Najviše oštećeni automobili u Evropi

1.Lexus 48,1%

2.Subaru 47,5%

3.Jaguar 44,1%

4.BMW 42,2%

5.Dacia 40,8%

Subaru je na drugom mestu, što pokazuje da ni sistem pogona na sva četiri točka ne može da zaštiti od nezgodne situacije. Osim ova četiri proizvođača, tu je i Dacia, poznata po svojoj pristupačnosti u automobilskoj industriji. Upravo zbog toga, Dacie se uglavnom koriste kao ‘radni konji’, a nesreće se događaju zbog nedostatka brige.

S druge strane, pet najmanje oštećenih modela dokazuju da snaga i veličina vozila utiču na mogućnost saobraćajne nesreće. Primera radi, Fiat uglavnom proizvodi samo kompaktne automobile, dok su Citroeni i Peugeoti na putevima uglavnom snage od 90 do 150 KS.

Najmanje oštećeni automobili u Evropi

1. Fiat 28,3%

2. Citroen 30,2%

3. Peugeot 31,1%

4. Opel 31,8%

5. Nissan 32,1%

Osim navedenog, carVertical je proverio u kojim zemljama preovlađuje najveći postotak oštećenih polovnjaka.

„Te razlike verovatno su rezultat različitih navika vozača i nivoa razvijenosti različitih zemalja“.

Primera radi, stanovnici zemalja s većim BDP-om verovatno mogu da priušte novija vozila, dok će se u niže plaćenim delovima Evrope verovatno uvoziti jeftiniji i ponekad oštećeni automobili iz inostranstva.

10 zemalja sa najvećim postotkom oštećenih automobila (%)

1. Poljska 44,0

2. Litvanija 43,1

3. Slovačka 41,9

4. Češka 38,3

5. Mađarska 38,2

6. Rumunija /

7. Hrvatska 35,1

8. Letonija 33,6

9. Ukrajina 31,6

10. Rusija 29,1

Bonus video:

Osveta – Pazi s kim se kačiš u saobraćaju

 

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare