Foto:shutterstock By Sergey Kohl

Motocikli sa dizel agregatom zaista su retka pojava, a razlog leži u tome što dizel motori male radne zapremine ne pružaju povoljan odnos snage i težine. Budući da motocikle uglavnom pokreću oni manje radne zapremine, tako su dizel motori izgubili svaku borbu protiv agregata koji za gorivo koriste benzin. Ipak, postoji nekoliko modela motocikala koji su ušli u proizvodnju, a koji su pokretani dizel motorom.

Da bi agregat bilo prikladan za ugradnju u motocikl mora da bude kompaktan, male težine i da nudi solidnu snagu. To se teško postiže, pa zato ne treba da vas iznenadi mala snaga koju sledeći motocikli isporučuju.

Na listi su oni namenjeni za vojsku, ali i ima i onih za civilnu upotrebu. U svakom slučaju, zanimljivo je videti da i dvotočkaši mogu biti dizelaši.

Royal Enfield Taurus (na naslovnoj fotografiji)

Jedan od najrasprostranjenijih motocikala sa dizel agregatom koji se relativno dugo proizvodio je Royal Enfield Taurus. Pokretao ga je motor radne zapremine od 325 cm3. Snaga koju je agregat isporučivao nije bila baš respektabilna i iznosila je 6,5 KS pri 3.600 o/min uz maksimalni obrtni moment od 15 Nm na 2.500 o/min.

Težina Taurusa spremnog za put iznosila je čak 196 kg, a u rezervoaru je moglo da stane 15 litara dizel goriva. Royal Enfiler je proizvodio Taurus čak osam godina i proizvodnja trajala je od 1993 – 2001. godine. Zato se Royal Enfield Taurus smatra jednim od uspešnijih motocikala sa dizel agregatom.

Hayes M1030M1 vojni motocikl

Zanimljiv motocikl pokretan dizel agregatom svakako je Hayes M1030. Napravljen na bazi Kawasaki KLR650 motocikla od strane Hayes Diversified Technologies. Umesto benzinskog, Hayes M1030M1 pokreće tečnošću hlađen dizel agregat radne zapremine 670 cm3.

M1030M1 bio je sposoban da postigne brzinu od 145 km/h, a jedna od karakteristika koja ga je krasila je mala potrošnja goriva od svega 2,5 litara na 100 km. Ovaj motocikl naročito se dopao vojsci u SAD koja je otkupila 440 primeraka. Bila je planirana i prodaja za civilnu upotrebu, ali je ipak ta ideja odbačena jer je sve primerke otkupljivala vojska.

Track T800 CDI

Holandska kompanija Evaproducts bila je možda najbliža tome da predstavi motocikl sposoban da koliko – toliko bude konkurentan modelima pokretanim benzinskim agregatima. Evaproducts kompanije razvila je trocilindrični dizel motor sa turbo punjačem radne zapremine od 800 cm3. Iz tog agregata izvukli su solidnih 45 KS.

Osim što je imao snagu od 45 KS, Track T800 CDI bio je sposoban da dostigne brzinu od 175 km/h, ali je i trošio samo 1 litar dizel goriva na 60 pređenih kilometara. Osim dobrog agregata, Track T800 CDI bio je opremljen i Brembo kočnicama, cevastom šasijom i modernim izgledom.

Ipak, Track T800 CDI prodat je u samo 50 primeraka u Holandiji i proizvodnja je obustavljena.

Na listi dizel motocikala vrednih pažnje su još i Star Twin Thunder Star 1200 TDI i Neander Turbo, a o njima više možete da saznate ovde.

Bonus video: MUP apeluje na motocikliste da poštuju propise

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram