Foto:Kawasaki

Dugo smo čekali na predstavljanje Kawasaki ZX10R i ZX10RR modela za 2021. godinu, na bazi kog će Džonatan Rea krenuti u pohod na nove titule u WSBK šampionatu. Kawasaki je na ZX10RR sve predodredio trkačkoj stazi, pa se tako dve verzije modela razlikuju počev od samog agregata.

Oznaku ZX10RR Kawasaki je uveo kako bi napravio verziju koja je još spremnija za trkačku stazu, odnosno verziju koja nudi nešto više od standardnog ZX10R.

Kako piše BjBikers.com, razlog za to je što pravila WSBK šampionata dozvoljavaju samo određene modifikacije, tako da proizvođači teže da verzija koja je za prodaju bude tehnološki što napredija kako bi imali više prostora za napredak u WSBK šampionatu.

Oznaka RR u Kawasakiju je akronim reči “Race Ready”, a od kako je Kawasaki počeo sa ZX10RR verzijama, model za 2021. godinu biće trkački najspremiji od svih dosadašnjih varijanti.

Foto:Kawasaki

Što se konfiguracije i radne zapremine agregata tiče, tu nema nikakvih promena.

Redni četvorocilindrični agregat radne zapremine od 998 cm3 i dalje pokreće ZX10R i ZX10RR.

Novina u agregatu je novi hladnjak za ulje. Kawasaki je dosta radio na održavanju što boljeg hlađenja agregata, pa su tako kanali kroz koji prolazi rashladna tečnost sada veći što omoguće bolje hlađenje, a sve detalje možete pročitati ovde.

Foto:Kawasaki

Prva razlika kod modela ZX10R i ZX10RR za 2021. godinu je u klipovima i klipnjačama. Dok ZX10R koristi klipove prečnika 38,7 mm, izuzetno otporne na visoke temperature, ZX10RR ima ugrađene klipove i klipnjače poznatog proizvođača Pankl.

Svaki klip lakši je za 20 grama od onih ugrađenih u ZX10R.  Još veća ušteda u težini postignuta je kod klipnjača, od kojih je svaka lakša za 102 grama u odnosu na one kod ZX10R modela. Bregaste osovine takođe su nešto drugačije kako bi pratile povećanje performansi agregata. Sve ove promene donele su dodatnih 400 o/min više u odnosu na ZX10R.

Foto:Kawasaki

Prema specifikacijama, ZX10R isporučuje maksimalnu snagu od 203 KS pri 13.200 o/min, odnosno 213 KS sa “Ram- Airom”. Na ZX10RR snaga je nešto neznatno veća i iznosi 204 KS pri 14.000 o/min ili 214 KS pri 14.000 o/min sa “Ram-Airom”, uz maksimalni obrtni moment od 111,8 Nm pri 11.700 o/min.

Novi aerodinamični prednji deo omogućuio je smanjenje otpora vetra za prilično velikih 7%, dok je u isto vreme povećan pritisak na prednji kraj motocikla za 17%. To u prevodu znači da će ZX10RR i ZX10R postizati veću maksimalnu brzinu i da će imati veću stabilnost prednjeg kraja prilikom prolaska kroz krivine.

Foto:Kawasaki

Budući da su prednji i zadnji kraj motocikla pretrpeli izmene, i svetlosna LED grupa takođe je nešto drugačija, ali i lakša.

Zahvaljujući prednjim LED svetlima manjih dimenzija došlo se do značajne uštede u težini. Umesto dosadašnjiš 1.650 grama, prednja svetla sada teže 1.200 grama, što je za trkački motocikl prilična ušteda.

Saznajte još:

Moderna TFT instrument tabla u boji, prečnika 4,3″ prikazuje sve potrebne podatke i preglednost prilikom promene i podešavanja raznih parametara. Omogućeno je i povezivanje i podešavanje pomoću pametnog telefona.

Kakve su nove kočnice, na koji način je redizajnirana šasija i kako je došlo do blage promene balansa noviteta iz Kawasaki fabrike, saznajte na ovom linku.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar