Ducati za teren: Upoznajte DesertX koji ide svuda

Moto 14. dec. 202115:30
Podeli:
Foto: Ducati/Promo

Ove godine je mnogo proizvođača predstavilo svoje adventure motocikle, te slobodno možemo reći da je ovo godina adventure modela. Posle Aprilije i MV Aguste na red je došao i novi Ducati DesertX.

Na prvi pogled DesertX ne deluje kao klasični Ducati, odnosno izgledom odstupa od svega na šta smo do sad navikli. Grafike su urađene u retro stilu, sa belom bojom i jednom uzdužnom crevnom šaru na prednjoj bočnoj strani na kojoj se nalazi natpis “Ducati DesertX”.

Foto: Ducati/Promo

Na papiru sve deluje dobro i zanimljivo, ali DesertX ulazi u jaku konkurenciju koju čine Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, MV Agusta 9.5 Lucky Explorer i KTM 890 Adventure.

Foto: Ducati/Promo

Ducati je još 2019. godine predstavio koncept DesertX modela koji je privukao dosta pažnje. To je bio jasan znak da treba da se nastavi sa razvojem i da se ljubiteljima Ducati brenda donese jedan posve nov motocikl. Od koncepta do konačnog proizvoda DesertX je dobio nekoliko izmena. Retro izgled ukombinovan je sa modernom elektronikom i proverenim agregatom.

Foto: Ducati/Promo

Prvi koncept DesertX modela imao je u sebi ugrađen vazdušno hlađeni agregat iz Scrambler serije modela.

Mnoge stvari su se promenile od koncepta, te DesertX neće pokretati agregat iz Scrembler modela, već je ugrađen agregat iz Multistrade V2.

Osim zajedničkog agregata i dela elektronskog paketa, DesertX i Multistrada nemaju mnogo toga zajedničkog, već je DesertX model za sebe i posebno prilagođen off road vožnji. Čak su urađene i određene izmene u agregatu, kako bi se DesertX lakše nosio sa zahtevima off road vožnje.

Foto: Ducati/Promo

Za pogonsku jedinicu DesertX modela Ducati je upotrebio stari, dobro provereni Tesastretta 11° agregat. Reč je o dvocilindričnom, vodeno hlađenom V agregatu radne zapremine 937 cm3 sa 4 ventila po cilindru i desmodromskim razvodnim sistemom. Agregat zadovoljava Euro5 emisioni standard i isporučuje maksimalnu snagu od 110 KS na 9.250 o/min uz maksimalni obrtni moment od 92 Nm na 6.500 o/min.

Foto: Ducati/Promo

Koliko košta novi Ducati, kao i sve druge detalje o novitetu za teren, pročitajte ovde.

Bonus video: Motociklista, ni kriv ni dužan, zamalo da završi pod točkovima kamiona

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar