KTM 1290 SUPER ADVENTURE
Foto: KTM/Promo

Treća generacija KTM-a 1290 Super Adventure S za 2021. nedavno je zvanično predstavljena. Novitet je ostao prepoznatljiv, ali se čini da je KTM započeo tihi rat sa novom Ducati Multistradom V4. To se da zaključiti po određenim elektronskim pomagalima koja oba proizvođača prvi put uvode.

Najzanimljivija nova komponenta je radar. Međutim, za razliku od Multistrade V4 na kojoj je potrebno doplatiti za radar, 1290 Super Advendure S uključuje tu stavku u standardnu opremu. Ruku na srce, kao što jedna lasta ne čini proleće, tako jedna komponenta ne čini čitav motocikl. KTM na 1290 Super Adventure S modelu nije doneo velike i revolucionarne promene, već je dodatno “utegao” i unapredio ovaj putni motocikl.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE
Foto: KTM/Promo

Tehnološki rat, brzi napredak konkurencije, ali i Euro5 emisioni standard, nateralo i KTM da se pozabavi svojim najvećim putnim motociklom.

LC8 agregat u V2 konfiguraciji od samog početka pokazao se kao odličan i kao možda i najjača karika Super Adventure modela. KTM nije želeo puno da filozofira, pa su na agregatu samo izvršene izmene koje čine da se zadovolji Euro5 emisioni standard.

Doduše, nije ni bilo veće potrebe za značajnijim izmenama jer agregat ima radnu zapreminu od 1.301 cm³ i isporučuje 160 KS, uz maksimalni obrtni moment od 138 Nm. Ono što je izmenjeno je izduvni sistem (sa ciljem zadovoljavanja emisionog standarda). Zapravo, KTM 1290 Super Adventure S za 2021. godinu, postiže maksimalnu snagu na 9.000 o/min, što je za 250 o/min više u odnosu na prethodnu generaciju, ali to je gotovo zanemarljiva razlika.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE
Foto: KTM/Promo

Agregat je ostao gotovo netaknut, ali je zato šasija potpuno redizajnirana. Naravno, i dalje se radi o cevastoj šasiji, ali je potpuno redizajnirana. Agregat je zakačen u drugačijoj poziciji i nagnut za 2 stepena ka napred. Ugao prednje viljuške pomeren je za 15 mm ka nazad, a zadnja viljuška ima novi, niži položaj. Te promene trebalo bi da doprinesu većoj agilnosti, jer je međuosovinsko rastojanje skraćeno i sada iznosi 1.557 mm (ranije 1.580 mm).

KTM 1290 SUPER ADVENTURE
Foto: KTM/Promo

Aluminijumski pod-ram ima drugačiju poziciju koja je uticala na niže postavljeno sedište. Visina sedišta na KTM 1290 Super Advenutre S za 2021. godinu može da se podesi u rasponu od 849 – 869 mm (ranije od 860 – 875 mm).

Zapremina rezervoara ostala je ista i iznosi 23 litre, a koliko troši i kolika mu je autonomija, pročitajte ovde.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar